ارتقاء کیفیت محصولات با فناوری نانو

مدیر ترویج صنعتی ستاد نانواظهار کرد: افزایش صادرات و رضایت مردم نشان می‌دهد به کارگیری دانش بنیان در زمینه تولید می‌تواند موجب ارتقا کیفیت شود.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر مهدی کدخدایی در مورد کاربردهای فناوری نانو اظهار کرد: در حال حاضر محصولات صنعتی فناوری در حال گسترش است و بیش از هزار و ۴۰۰ کالای نانویی و محصول صنعتی توسط شرکتهای دانش نیان تولید می‌شوند.

وی با اشاره به حضور بیش از ۳۴۰ شرکت در زمینه نانو خاطرنشان کرد: تنها در حوزه تجهیزات ۶۴ شرکت بیش از ۲۴۰ دستگاه نانویی را تولید می‌کنند که برای تولید محصولات و مشخصه یابی آنها کاربرد دارد.

مدیر ترویج صنعتی ستاد نانو ضمن موثر خواندن ارتباط شرکتهای دانش بنیان با شهرکهای صنعتی بیان کرد: نشستها و رویدادهایی که توسط ستاد نانو برگزار می‌شود برای اطلاع رسانی و آگاهی در زمینه توانمندی‌های صنعتی فناوری نانو و دستاوردهای فعالان این حوزه است.

کدخدایی اظهار کرد: نتایج به دست آمده از رویدادها نیازمند طیف گسترده‌ای از اقدامات است. فناوری نانو و مزایای کاربردی آن به سمع و نظر صنعتگران می‌رسد. وقتی یک فعال صنعتی مواد اولیه خودش را در داخل کشور تامین کند، کار او تسهیل می‌شود.

کدخدایی در برنامه «روزنه» رادیو گفت و گو تامین مواد و همچنین مشاوره در زمینه تولید محصولات با کیفیت نانوفناورانه را از جمله اقدامات شرکتهای فناورانه معرفی کرد و گفت: جذابیتهایی که در این حوزه وجود دارد موجب شده کسانی که در این زمینه اطلاع کسب می‌کنند، وارد این مجموعه می‌شوند.

این مدیر صنعتی یادآور شد: در ستاد نانو، گام اول ترویج صنعتی فناوری نانو است. سپس کارگزاران و مروجان صنعتی که ارتباط را ایجاد می‌کنند، تفاضا و نیازهای واحدهای تولیدی را احصا و به واحدهای فناور منتقل می‌کند.

کدخدایی در ادامه پیرامون بازخورد استفاده از محصولات نانو در بازار اظهار کرد: کیفیت محصولات با فناوری نانو ارتقا پیدا کرده است و صادرات نیز در این حوزه رو به افزایش است و مردم نیز از آن رضایت دارند. همه این موارد نشان می‌دهد به کارگیری دانش بنیان در زمینه تولید می‌تواند موجب ارتقا کیفیت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha