معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان از مسدود شدن ۴۰ راه روستایی به دلیل بارش سنگین برف خبر داد و گفت: ۳۶ راه تا ظهر امروز بصورت کامل بازگشایی شده و ۴ راه دیگر هنوز بسته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمزه روح الامینی با اشاره به بارش برف سنگین در ۲۵ گردنه استان کرمان، گفت: اکثر راه ها به خصوص در شمال کرمان لغزنده است و از مردم می خواهیم احتیاط کنند و از سفرهای غیرضروری جدا پرهیز کنند.

وی گفت: با تلاش صورت گرفته همه راه ها باز است اما کاهش شدید دما موجب لغزنده بودن جاده ها شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: بارش برف ۴۰ راه روستایی را مسدود کرده است؛ که با تلاش راهداران ۳۶ راه بازگشایی و ۴ راه باقیمانده نیز در حال بازگشایی است.

روح الامینی بیان کرد: تمام محورهای روستایی شهرستان هایی مانند بافت و شهداد که از دیشب مسدود شده، بازگشایی شده اند؛ اما هنوز در حوالی تونل سیرچ و برخی مناطق دیگر بارندگی داریم و همین امر موجب شده که بازگشایی برخی راههای روستایی دیرتر انجام شود.

وی با بیان اینکه عمده راهداران نیز در محورهای اصلی و شریانی مستقر شده اند تا مانع از بسته شدن مسیرها شوند تصریح کرد: اکنون با تلاش راهداران تمامی محورهای اصلی و شریانی استان کرمان باز است و تردد بصورت روان در آنها جریان دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان گفت: از هم‌ اکنون تا صبح فردا دمای هوا به شدت کاهش می‌ یابد و احتمال یخ‌ زدگی شدید در محورهای استان وجود دارد؛ لذا رانندگان از سفرهای غیرضرور خودداری و در صورت سفر با سرعت مطمئن حرکت کنند.

حمزه روح‌الامینی درباره وضعیت جاده‌های شمال استان کرمان نیز اظهار کرد: با وجود بارش سنگین در ۲۵ گردنه شمال استان، با توجه به تیغ زنی و نمک پاشی‌ های صورت گرفته همه محورهای اصلی باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی با بیان این مطلب که رانندگان قبل از سفر با تماس با سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ ها مطلع شوند، تاکید کرد: سوخت کافی و لباس گرم همراه خود داشته باشید، امروز یکی از مشکلات، نداشتن سوخت کافی برخی خودروها بود.

اداره کل راهداری استان کرمان