با صدور حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه افشین صالحی نژاد، دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان بردسیر، به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، امام جمعه جیرفت، رئیس دادگستری جیرفت و سایر مقاقمات استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حکم انتصاب دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان جیرفت که به امضای حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ریاست محترم قوه قضائیه رسیده، آمده است: امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت های سنگین ناشی از آن، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستم دیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی همراه با سرعت لازم موفق و موید باشید.

دادستان جدید شهرستان جیرفت در امروز ۹ بهمن ماه در مراسم معارفه خود، گفت: امنیت مردم خط قرمزی است، که تعارف بردار نیست و در خصوص جرائم خشن به نحوی برخورد می شود که بازدارنده باشد.

افشین صالحی نژاد؛ تحول و تعالی دادستانی جیرفت به نحوی که موجبات رضایت مندی هر چه بیشتر مردم را فراهم آورد را از اهداف خود برشمرد و اظهار کرد: مردم محوری از مهمترین برنامه های دادسرای جیرفت خواهد بود.

وی احیاء حقوق عامه در شهرستان جیرفت و پیگیری مطالبات به حق مردم، کاهش اطاله دادرسی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و حمایت از مدیران انقلابی، متدین و دلسوز را از دیگر برنامه های خود در دادستانی جیرفت برشمرد و تاکید کرد: صراحتا اعلام می کنم که در مبارزه با فساد، خط قرمز و تعارفی با هیچ فردی ندارم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت تصریح کرد: افزایش دادرسی های الکترونیک، تحقق دادسرای پویا در مسیر تحول قضایی، استفاده از ظرفیت نخبگان و آحاد مردم، حمایت از تولید و اشتغال، رسیدگی به مشکلات کشاورزان مظلوم جیرفت و برخورد با افرادی که به دنبال نارضایتی مردم هستند، از دیگر برنامه های دادسرای جیرفت در دوره جدید مدیریتی خو اهد بود.

صالحی نژاد عنوان کرد: برخی افراد به دنبال ایجاد نارضایتی هستند و وظیفه ما مقابله با این افراد است تا موجب نارضایتی در مردم نشوند و تلاش ما بر مردم محوری و جلب رضایت مردم است؛ زیرا رضایت خدا هم در گرو رضایت مردم است.

وی تاکید کرد: به مسائل و مشکلات شهرستان جیرفت اشراف دارم و قاطعانه درصدد احقاق حقوق مردم هستم و شرایطی ایجاد می‌ کنیم که شهرستان جیرفت از نظر کاهش جرائم خشن و امنیتی شاخص باشد.

دادستان جدید شهرستان جیرفت، اضافه کرد: سرعت عمل در کار بسیار در این شهرستان مورد نیاز است و تلاش می‌ کنیم اطاله دادرسی کاهش یافته و زمان رسیدگی به پرونده‌ ها به کمترین حد برسد.

صالحی نژاد، ادامه داد: با تقویت دادرسی الکترونیک و دادسرای هوشمند تلاش می‌ کنیم داسرایی پویا و فعال و در مسیر سند تحول قضایی و بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حامی همه برنامه‌ های تولیدی و اشتغالزایی هستیم، اضافه کرد: مشکلات کشاورزان مظلوم جیرفت و اخلال هایی که در بازار ایجاد می شود با کمک نیروهای امنیتی رصد خواهد شد.

شایان ذکر است؛ صالحی نژاد فعالیت قضائی خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز و در سمت های مختلفی از جمله قاضی اجرای احکام عنبرآباد، جانشین دادستان عنبرآباد، دادیار دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و معاون دادستان بردسیر خدمت نموده است و در سال ۱۳۹۸ از سوی رئیس قوه قضائیه به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر منصوب شده بود.

همچنین در این آئین از خدمات حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان جیرفت که به سمت رئیس شعبه دادگاه کیفری دو تهران منصوب شده است، تجلیل به عمل آمد.