وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاحیه تالار فرهنگ و هنر کرمان، گفت: حتما موافق ماندگاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در استان کرمان هستیم و در سال آینده این جشنواره را در چند منطقه برگزار می‌ کنیم. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی اسماعیلی در آئین افتتاح طرح ملی تالار فرهنگ و هنر کرمان که بزرگترین طرح فرهنگی هنری استان است، عنوان کرد: یکی از شعارهای اصلی و مهم دولت مردمی، موضوع عدالت و در حوزه فرهنگ، عدالت فرهنگی است.

وی ادامه داد: تمام تلاش دولت بر این امر استوار شده که بتواند در گوشه و کنار ایران سرافراز، امکان رشد و تعالی برای علاقمندان فرهنگ و هنر را فراهم کند.

وزیر فرهنگ و هنر در ادامه، تاکید کرد: اما علیرغم همه مشکلات و کمبودهایی که دولت از ابتدای شروع به کار با آن رو به رو بوده است، توانستیم بخش مهمی از طرح های فرهنگی و هنری را در مناطق مختلف کشور به اتمام برساند.

اسماعیلی، افتتاح طرح های مهم را در وهله اول متوجه جوانان این مرز و بوم دانست و گفت: سالن‌ های مجهز تالار فرهنگ و هنر کرمان را بچه‌ های جوان حوزه دانش بنیان برای ما ساخته‌ اند و این، نشان می‌ هد در بخش‌ های مختلف دارای چه استعدادهایی هستیم.

وی گفت: باید باور کنیم ایران اسلامی با قوت مسیر پیشرفت و آبادانی را طی می‌کند.

وزیر فرهنگ ارشاد، تصربح کرد: امسال سال ویژه و خاصی برای حوزه فرهنگ و هنر کشور است؛ زیرا علی رغم تلاش بدخواهان ملت ایران، جشنواره های فجر انقلاب یکی پس از دیگری با حضور پررنگ اهالی فرهنگ و هنر و با شور و نشاط برگزار می‌ شود و امیدواریم در سال‌های آتی نیز تالار فاخر فرهنگ و هنر کرمان میزبان بخش مهمی از برنامه های فرهنگی و هنری کشور باشد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی و هنری حوزه مقاومت را در کرمان برقرار خواهیم کرد، گفت: از همه ایده‌های نو و خلاقانه در عرصه فرهنگ و هنر استقبال می‌ کنیم.

اسماعیلی، بیان کرد: حتما موافق ماندگاری جشنواره موسیقی در استان کرمان هستیم و در سال آینده در چند منطقه برگزار می‌ کنیم.

وی همچنین ابراز داشت: با برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در استان کرمان حتما موافق هستم؛ امسال هم به دلیل مشکلات این جشنواره به استان گلستان رفت و در سال آینده در چندین منطقه آن را خواهیم داشت که یکی از مناطق کرمان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تروریسم رسانه‌ ای شبانه روز به دنبال ناامیدی مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: همه سپاه کفر، نفاق، شرک و قدرت های غربی، عبری و مرتجع جمع شده اند تا جمهوری اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) اجازه گسترش پیدا نکند، اما این انقلاب نور الهی است و خاموش نشدنی است.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه کشور در حال گذر از یک پیچ تاریخی است، که با صفوف دشمن شکن و اراده های مردم عزیز ایران این مسیر طی شدنی است، خاطرنشان کرد: در وضعیت ظالمانه انواع و اقسام تحریم ها، مجموعه های کم نظیر فرهنگی و هنری همچون تالار مرکزی کرمان به دست جوانان ایرانی راه اندازی شده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد