معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه تالار مرکزی کرمان یکی از ۱۵ طرح ملی وزارت فرهنگ و سومین مجموعه فرهنگی فاخری است که از زمان روی کار آمدن دولت مردمی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌ برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سیدمحمود اسلامی در مراسم افتتاحیه تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز فرهنگی کشور، گفت: وزیر محترم فرهنگ مرداد ماه سال گذشته در سفر به استانی کرمان وعده تکمیل تالار مرکزی فرهنگ و هنر این استان را تا پایان سال جاری به مردم کرمان داده بود.

وی افزود: خوشبختانه امروز، همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) وعده وزیر فرهنگ و ارشاد، زودتر از موعد تحقق یافت و یکی از زیباترین و بهترین تالارهای فرهنگی کشور در اختیار اهالی فرهنگ و هنر این منطقه قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تالار فرهنگ و هنر کرمان سال ۸۸ با زیربنای ۱۴ هزار و ۳۳۵ مترمربع آغاز شده بود، تصریح کرد: تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان یکی از ۱۵ طرح ملی و سومین مجموعه فرهنگی فاخری است، که از زمان روی کار آمدن دولت مردمی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌ برداری رسیده است.

اسلامی، با بیان اینکه تالار مرکزی کرمان یکی از ۱۵ طرح ملی وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار می‌ رود، بیان کرد: تالار مرکزی کرمان شامل سالن تخصصی موسیقی با ظرفیت ۶۵۰ نفر، سالن تخصصی تئاتر با ظرفیت ۳۲۰ نفر و سالن همایش با ظرفیت ۱۶۰ نفر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این سالن کتابخانه، فضای آموزشی و کارگاهی، پلاتوهای تمرین تئاتر و اتاق‌ های آکوستیک موسیقی، نمازخانه، گالری های تخصصی و نیز ۳ سالن کافی شاپ در این تالار پیش‌ بینی شده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد