معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از کشف یک انبار احتکار لوازم خانگی و وسایل پلاستیکی به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال در شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدعلی توکلی اظهار داشت: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، با رصد انبار های حاشیه شهر موفق شدند یک انبار لوازم خانگی و وسایل پلاستیکی را که در سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نیست را کشف کنند.

وی افزود: ارزش کالاهای کشف شده در این انبار ۴میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است، که پرونده پس از تشکیل، برای طی مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، با بیان اینکه سامانه جامع انبارها برای ثبت انبارهای مختلف طراحی و دسترسی به آن بسیار آسان است، تصریح کرد: عدم ثبت انبار در این سامانه به منزله احتکار تلقی خواهد و با مالک متخلف آن طبق قانون رفتار خواهد شد.

توکلی با بیان اینکه همه انبارها و موجودی، ورودی و خروجی آن ها باید در سامانه جامع انبارها ثبت شود، تأکید کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با دارندگان انبارهایی که ثبت این سامانه نشده باشد طبق قانون رفتار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان و در شرایطی که کشور با تحریم های ظالمانه ای روبرو است، با هدف جلوگیری از احتکار اجناس، به صورت مداوم در حال رصد بازار و انبار های مختلف در جنوب کرمان است.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، با بیان اینکه همه متصدیان و فروشندگان، باید انبار کالای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند، اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مانند وجود انبارهای مشکوک، گران فروشی، کم فروشی، احتکار و... مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ خبر دهند, تا رسیدگی شود.