رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در جلسه مشترک ستاد راهبردی توسعه مدیریت و کمیته بهره وری استان کرمان، برنامه های اصلاح نظام اداری اولویت دار در استان کرمان را شامل: خدمات حضوری، ترکیبی، الکترونیک و اصلاح رویه ها در سطح استان اعلام نمود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جلسه مشترک ستاد راهبردی توسعه مدیریت و کمیته بهره وری استان کرمان، به ریاست استاندار و باحضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر اعضا در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان، با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدای سال جاری در راستای نظارت بر رضایت مندی مردم در خصوص نحوه ی ارائه خدمات دستگاه های اجرایی، عناوین خدمات دستگاه ها دریافت و به منظور ارتقای ارائه خدمات در ۴ موضوع تخصصی(حضوری، ترکیبی، الکترونیک و اصلاح رویه ها)، تاپایان سال هدف گذاری شدند برنامه های اصلاح نظام اداری اولویت دار در استان کرمان را شامل :خدمات حضوری ، ترکیبی، الکترونیک و اصلاح رویه ها در سطح استان اعلام نمود.

دکتر محمدرضا وحیدی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی الکترونیکی و ارائه خدمات الکترونیکی در ماده ۳۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، افزود: دستگاه‌ های اجرائی استان موظفند با هدف بهبود کیفیت و کمیت خدمات به مردم و با رعایت دستورالعمل‌ های ذیربط اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهند:


۱_ اطلاع رسانی الکترونیکی در خصوص شیوه ارائه خدمات همراه با زمان‌ بندی انجام آن و مدارکی که متقاضی باید ارائه نماید.

۲_ ارائه فرمهای مورد نیاز جهت انجام خدمات از طریق ابزار و رسانه‌های الکترونیکی


۳_ ارائه خدمات به شهروندان به صورت الکترونیکی و حذف لزوم مراجعه حضوری مردم به دستگاه اجرائی برای دریافت خدمت

وی از شناسایی و احصای ۳۰۵ قلم اطلاعاتی و۴۵۰۳۶۰ استعلامات سالیانه در ۱۱ موضوع شامل آب، برق، زیست محیطی، اشتغال، امور هویتی، مالکیت، جنایی و قضایی، بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، زمین ، مالی و انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه با ۲۷ دستگاه استعلام کننده در ۷ موضوع(برق، اشتغال، امور هویتی، جنایی و قضایی، بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، زمین) و کاهش ۱۰۰ هزار استعلام بین دستگاهی بر اساس تفاهم نامه های منعقده با اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان، با ارائه گزارشی از وضعیت کارکنان دستگاه اجرایی بر حسب سنوات خدمت، بیان کرد: تقریب به ۲۴ درصد کل نیروی انسانی شاغل در استان کرمان در فاصله ۵ تا ۱۰ سال آینده بازنشسته خواهند شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: به منظور بهبود کیفیت ارائه خدمات دولتی و تسهیل و تسریع انجام امور مردم و هماهنگی بین سازمان‌های دولتی ارائه‌ دهنده خدمات، همچنین کاهش هزینه‌ های جاری ادارات دولتی، تعدیل و بهینه‌کردن فضای اداری و جلوگیری از سفرهای متعدد شهری مراجعین ادارات، احداث مجتمع های اداری در دستور کار دولت قرار گرفت، که در این راستا و بر اساس منابع قانونی ابلاغی اجرای بند ط ماده ۲۹ ق م خ ک) ۷ شهرستان(رابر ، نرماشیر ، ارزوئیه ، انار، فاریاب، فهرج و ریگان) با جمعیت کمتر از ۷۰ هزار نفر در استان کرمان مشمول مجتمع اداری گردیدند.

وی اظهار کرد: ۷ شهرستان رابر، انار، فهرج، ارزوئیه، ریگان، نرماشیر و انار مشمول مجتمع اداری در استان می باشند، که از سال ۱۳۹۰ نیز اعتباراتی جهت ساخت و تکمیل به آنها اختصاص داده شده است و در حال حاضر فاز اول مجتمع اداری ارزوئیه به مساحت یکهزار و ۱۴۴ مترمربع تکمیل گردیده است و فاز اول مجتمع های اداری نرماشیر و انار بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان با اشاره به اجرای چرخه مدیریت بهره وری در استان، خاطرنشان کرد: به منظور پیشبرد بهره ورانه برنامه ها و اقدامات مصوب ارتقای بهره وری که در قالب برش های استانی تدوین و ارسال شده است و نیز اجرای تکالیف قانونی از جمله ماده ۵ قانون برنامه ششم، بند و تبصره ۱۸ لازم است گام های چرخه مدیریت بهره وری برای انجام اقدامات مصوب تکمیل شده و فعالیت ها در قالب کمیته های بهره وری دستگاه پایش و رصد گردد.

وحیدی تاکید کرد: به نحوی که اهداف مصرح با هزینه کمتر و یا دستاوردها و نتایج بیشتر همراه باشد. بدیهی است در صورت اجرای برنامه ها به صورت فعالیت های جاری دستگاه عملا در تحقق اهداف بهره وری پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت.