سفیر کشور چین در دیدار با استاندار کرمان گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با نماینده کشور عربستان دیدار و به توافق خوبی دست پیدا کردند، بر همین اساس کشور چین همواره مایل به توسعه و ثبات منطقه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ «چنگ هوآ» در دیدار با استان‌ کرمان، ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با استاندار کرمان، افزود: دوستی دو کشور چین و ایران بسیار دیرینه است و کرمان شهری باستانی با قدمتی کهن است.

وی با اشاره به بازدید خود از باغ شاهزاده ماهان، عنوان کرد: یک شرکت خودروسازی چینی را در بم داریم که از همکاری استان با این شرکت خودروسازی تشکر می‌ کنم.

سفیر چین، تصریح کرد: سفر آیت‌ الله رئیسی رئیس جمهور ایران به کشور چین بسیار موفقیت‌ آمیز بوده و دستاوردهای زیادی داشته است.

چنگ هوآ، با اشاره به اینکه در این سفر ۱۷ تفاهمنامه همکاری امضا شده است، بیان کرد: روز گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی با نماینده کشور عربستان دیدار و به توافق خوبی دست پیدا کردند، بر همین اساس کشور چین همواره مایل به توسعه و ثبات منطقه است.

وی، ابراز داشت: امروز رایزن بازرگانی سفارت نیز ما را همراهی می‌ کنند، چرا که به دنبال ایجاد بستر سرمایه‌ گذاری و حضور شرکت‌ های چینی در استان کرمان هستیم.

سفیر چین، با اشاره به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است، اظهار داشت: در سه سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، توریست های چینی امکان سفر به هیچ کشوری را نداشتند، اما در روز گذشته این امکان مهیا شد و توریست های چینی امکان سفر به ۴۰ کشور از جمله ایران را دارند.

چنگ هوآ، محصولات کشاورزی کرمان به خصوص پسته را بسیار مشهور دانست و افزود: واردات محصولات کشاورزی از ایران توسعه یافته و در حال حاضر چین مجوز واردات تعدادی از محصولات ایران را صادر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن سند جامع راهبردی دو کشور، توسعه همه جانبه‌ ای اتفاق خواهد افتاد.