مومنی‌ها اظهارکرد: از آنجا که ما به اخلاق و محتوا در سریال‌ها و فیلم‌ها اهمیت می‌دهیم هوش مصنوعی می‌تواند در جهت نظارت و اصلاح موارد غیر اخلاقی کمک کننده باشد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،محمدمهدی مومنی‌ها مدیرکل توسعه شبکه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا اظهار کرد: هوش مصنوعی بسیاری از وظایف ایجاد محتوا را به صورت خودکار انجام داده و سرعت را بالا می برد.

وی افزود: هوش مصنوعی عملاً هم به سرعت و هم به کیفیت کار کمک می‌کند و در حال حاضر پلتفرم های زیادی وجود دارند که از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

مومنی‌ها ادامه داد: هوش مصنوعی در بحث نظارت نیز بسیار کمک می‌کند و از آنجا که ما به اخلاق و محتوا در سریال ها و فیلم ها اهمیت می دهیم هوش مصنوعی می تواند در جهت نظارت و اصلاح موارد غیر اخلاقی کمک کننده باشد.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم این است که ما هوش مصنوعی را آموزش داده و در این حوزه موضوع مورد نظر را ویرایش کرده و صیقل دهیم.

مومنی‌ها در رادیو گفت وگو عنوان کرد: بازاریابان رسانه‌های اجتماعی و بازاریابان محتوا و نمایندگان خدمات مشتری می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند.

وی افزود: همانطور که هوش مصنوعی از ما یاد می‌‎گیرد ما هم باید از هوش مصنوعی بیاموزیم و این موضوعی است که در حال حاضر در کشور های مختلف مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مومنی‌ها متذکر شد: هوش انسان قطعا بالاتر است و فقط نباید نه این مسئله فکر کنیم که تنها ابزار هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار دهیم.

وی گفت: ما در حوزه ساترا و تنظیم گری اجتماعی بخشی از هوش مصنوعی را به کار گرفتیم که می‌تواند محتوای سالمی را در اختیار کاربران قرار دهد.