معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ، آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود پس از 34 روز فعالیت تعمیراتی مجدداً به مدار تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، سید موسی نظام زاده گفت: در طول تعمیرات این واحد فعالیتهای مختلفی شامل قلیاشویی بویلر و ایرپری هیترها، بازدید و تمیزکاری مشعل ها، تست غیرمخرب ردیف آخر توربین فشارضعیف، تعویض انکر بولت یاتاقان شماره سه توربین، اورهال اف دی فن ها، تعویض بخشی از ورق های کانال دود و دودکش، تعویض 20 لوله سقف بویلر، تعویض یک ست باتری 220 ولت، جت پرژر کندانسور اصلی، تغییر طرح سوئیچ دمایی آب ورودی به تصفیه خانه بین راهی، و ... که به خروج واحد منوط شده بود بر روی تجهیزات واحد انجام شد.

وی ادامه داد: نیروگاه شهید سلیمی نکا در بخش بخار شامل 4 واحد به ظرفیت هر کدام 440 مگاوات است که دو واحد بخار آن پس از انجام تعمیرات میاندوره ای در مدار تولید بوده و واحدهای 1و3 بخار نیز جهت تعمیرات میان دوره ای طبق برنامه به منظور ایجاد آمادگی لازم برای پیک مصرف تابستان، در روزهای آینده از مدار تولید خارج می شود.