نخستین موزه دیرینه‌ شناسی و حیات طبیعی کشور و اولین موزه فسیل جسم نرم جهان با همکاری شهرداری کرمان در پارک شهید مطهری کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نخستین موزه دیرینه‌ شناسی و حیات طبیعی ایران روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با همکاری محسن تجربه‌ کار دیرینه‌شناس، شهرداری کرمان و میراث فرهنگی در محل پارک مطهری کرمان افتتاح شد.

فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، در مراسم افتتاح این موزه، گفت: استان کرمان ظرفیت‌ های زیادی در حوزه گردشگری دارد و باید از تمام ظرفیت‌ ها برای ماندگاری گردشگر در استان کرمان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه میانگین اقامت مسافران در استان کرمان ۲,۹ روز است که باید افزایش پیدا کند، افزود: استان کرمان در حوزه میراث‌ فرهنگی، یک استان بسیار غنی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، با بیان اینکه طرح دیجیتال‌ سازی ۱۰ موزه استان در هفته میراث‌ فرهنگی اجرا می‌ شود، اظهار کرد:‌ استان کرمان، هفت اثر ثبت جهانی دارد و ۱۰ هزار قلم تاریخی فقط در باغ‌ موزه هرندی کرمان نگهداری می‌ شود، که این یک ظرفیت بزرگ است.

فعالی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی، غیرمشارکتی و خصوصی است،خاطرنشان کرد: موزه‌ های استان کرمان در طول سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران است و با افزایش تعداد موزه‌ ها بدون شک بر تعداد گردشگران نیز افزوده می شود.

محسن تجربه کار؛ مجموعه دار دیرینه شناسی کرمان نیز در آیین افتتاحیه این موزه گفت: موزه دیرینه شناسی کرمان اولین موزه دیرینه شناسی ایران و اولین موزه ای در جهان بشمار می رود؛ که پایه و اساس آن بر محور موجوداتی که قسمت های نرم جسمشان تبدیل به فسیل شده، استوار است.

انتهای پیام/