تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

برای هفده همین سال متوالی یاد ونام شهدای محله خندق شهر لامرد با خاطره گویی سردار مطهری گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، مراسم گرامیداشت یاد وخاطره شهدای محله خندق شهر لامرد برای هفده همین سال متوالی در شامگاه جمعه با حضور خانواده های معظم شهداء، جانبازان، ایثارگران و تنی چند از مسولین محلی با سخنرانی سردار کریم مطهری فرمانده غواصی گردان جعفر طیار لشکر انصارالحسین (ع) و از پیشکسوتان دفاع مقدس استان همدان در مهدیه خندق شهر لامرد برگزار شد.

مطهری گفت: عامل مهم بوجود آمدن حادثه عاشورا تحریف بوده، زیرا اگر به فرمایشات پیامبر توجه کرده بودند و در گرمای طاقت فرسای عربستان که مردم در محل غدیر جمع شدند تا پیامبر دین اسلام را تکمیل کنند و حضرت علی را به عنوان جانشین معرفی نموده گوش کرده بودند این اتفاق نمی افتاد.

وی ادامه داد: بوجود آمدن تحریف توسط جریان نفاق باعث شد تا غدیر خیلی زود به فراموشی سپرده شود و علامه امینی از کتوب اهل سنت نیز حقانیت غدیر و علی را تثبیت کردند.

وی با بیان این مطلب که برپایی این عزاداری ها و یادواره های شهداء مقابله مستقیم با تحریف است و باعث شده تا تحریف صورت نگیرد اظهار کرد: در دوران کنونی نیز دشمن انقلاب را طوری تحریف می کند تا دستاوردهای انقلاب را کوچک بشمارید و ضعف ها را چنان بزرگ جلوه می کند تا مردم مشکلات را بزرگ ببینند.

وی ادامه داد: در قضیه مذاکرات، سردار سلیمانی پشت دیپلمات ها بودند و میبینید که دشمنان داخلی و خارجی طوری تحریف می کنند که مدافعان حرم برای چه چیز به سوریه رفتند زیرا کار دشمن همین است.

راوی برتر و غواص عملیات کربلای ۴ اذعان کرد: باید اهداف و آرمان های امام راحل را دنبال کرد زیرا امام را با اهداف و آرمان هایش میشناسیم.

او با بیان این مطلب که رهبری، امام و اصول امام را برای اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی می دانند، و باید اتکال به خدا و بی اعتمادی نسبت به دشمنان را داشت خاطرنشان کرد: باید استقلال و رفع سلطه پذیری داشت و وحدت ملی را به خوبی حفظ کرد.

او گفت: باید آرمان های امام و اهداف امام را تکرار کرد و با برگزاری چنین مراسماتی از تحریف پذیری جلوگیری کرد.

مطهری اظهار کرد: مسلم امام زمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)است و باید پشتیبان ولی فقیه بود تا از یاران امام زمان (عج)باشیم.

وی گفت: دشمن به دنبال گرفتن زره از مردم است و نباید مشکلات موجود را به پای ولایت نوشت و همانطوری که آیت الله حسن زاده عاملی فرمودند رهبری گوشش به دهان پیامبر اسلام است که باید از ایشان تبعیت کرد.

در ادامه این آئین باشکوه و شهدایی، حجت الاسلام سیدمحمدحسین هاشمی به مدیحه سرایی پرداختند.
خبرنگار/محمود صابری زاده