تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: توزیع عادلانه تسهیلات ارزان‌ قیمت مسکن روستایی در سطح روستاهای استان آغاز شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: استان گلستان در حوزه جذب تسهیلات بانکی در بین استان‌های کشور رتبه اول را دارا است.

وی افزود: در کشور حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن روستایی در نظر گرفته شده که سهم استان گلستان از این اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

حسینی تصریح کرد: در این طرح از ۲۳ درصد کارمزد بانک، مبلغ ۱۸ درصد از آن را دولت یارانه می‌دهد و فقط ۵ درصد آن را متقاضیان ساخت مسکن روستایی پرداخت می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: به جهت رعایت عدالت در توزیع اعتبارات، سهم هر روستا از تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی بر مبنای جمعیت، واحدهای مسکونی غیرمقاوم و ... مشخص و از چند روز گذشته از طریق بنیاد مسکن و بخشداران به دهیاران روستاها در حال ابلاغ است.

وی ادامه داد: این تسهیلات به متقاضیان ساکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز پرداخت می شود.

حسینی ضمن تشکر از دهیاران و بخشداران و همچنین شبکه بانکی استان به جهت همراهی موثر با بنیاد، از مالکان واحدهای فرسوده و غیر مقاوم در روستاها و همچنین علاقه مندان سکونت در روستاها خواست تا با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان خود از این فرصت استثنایی بهره مند شوند.