وزیر کشور در بازدید از مجتمع مس سرچشمه، این مجموعه را از اولویت‌ های مهم اقتصادی دولت دانست و گفت: برنامه توسعه مس به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد وحیدی پس از بازدید از مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: مس سرچشمه تقریبا ۷۰ درصد ظرفیت مس فعال کشور را به خود اختصاص داده و بزرگترین معدن سرباز مس تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تن در سال استخراج دارد و این ظرفیت در طرح‌های آینده باید به چند برابر توسعه پیدا کند.

وزیر کشور عنوان کرد: ظرفیت کاتدی مس سرچشمه نیز ظرفیت بسیار مهم دیگری است که با پایین دستش می‌تواند ارزش افزوده فراوانی داشته باشد.

وحیدی گفت: همچنین مواد همراه این خاک هم بسیار ارزشمند است و استحصال این مواد می‌ تواند ظرفیت اقتصادی مهم دیگری باشد، همه اینها از سرچشمه ظرفیت بزرگی می‌ سازد، که نقش بزرگی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند.

وی افزود: با توجه به نقشی که فولاد در دنیا دارد، مس می‌ تواند جایگاه ارزشمند و بزرگی برای اقتصاد آینده ایران باشد.

وزیر کشور از زمینه‌ های توسعه و کشفیات جدید در مس سرچشمه گفت: بر اساس گزارش‌ ها در مس سرچشمه ۹.۲ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده که ظرفیت ارزشمندی است و با به میدان آوردن ۴ میلیارد تن دیگر که هنوز روی آن کار نشده می‌تواند ظرفیت‌ سازی بزرگی باشد.

وحیدی ابراز داشت: یکی از کارهای خوبی که می‌ توانست در مس سرچشمه صورت گیرد این بود؛ که شرکت‌ های مختلفی بتوانند در اینجا فعال باشند و بخش‌ هایی از کار را بر عهده بگیرند، لذا شهرداری رفسنجان ابتکار به خرج داده و فعالیت‌ هایی را بر عهده گرفته که می‌ تواند درآمد خوبی برای شهرداری و شهر باشد.

وی عنوان کرد: شهرداری رفسنجان می‌ تواند بخشی از ظرفیت‌ های خودش را که مورد استفاده نیست به اینجا بیاورد و درآمدهایی برای ساخت شهر و توسعه شهرسازی در رفسنجان داشته باشد.

وزیر کشور خاطرنشان ساخت: مس یکی از اولویت‌ های مهم اقتصادی دولت است و برنامه توسعه آن به طور جدی در دستور کار قرار دارد و منابع درآمدی ارزشمندی در مس می‌ تواند استحصال شود.

استانداری کرمان