رئیس کل دادگستری استان کرمان طی بازدید از تمامی خطوط کارخانجات فاستونی آسیا واقع در شهر کرمان؛ از نزدیک در جریان روند تولید و مشکلات این کارخانجات قرار گرفت و گفت: دستگاه قضا با جدیت به دنبال شناسایی و رفع مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان در راستای حمایت قضایی از تولید، به مدت بیش از ۳ ساعت ضمن بازدید از تمامی خطوط کارخانجات فاستونی آسیا واقع در شهر کرمان، از نزدیک در جریان روند تولید و نیز مشکلات این کارخانجات قرار گرفتند.

وی در حاشیه این بازدید بیان کرد: کارخانه نساجی آسیا پتانسیل تولید بخش قابل توجهی از پارچه مورد نیاز استان را دارد؛ که ماهانه حدود ۶٠ هزار متر مربع پارچه فاستونی با مارک آسیا تولید می‌ کند و در صورت حمایت واحدهای صنعتی استان و تهیه نیازمندی‌ های خود از این کارخانه، ظرفیت تولیدی آن به ١٠٠ هزار متر مربع در ماه و حتی بیش از آن افزایش می‌ یابد.

رئیس دستگاه قضایی استان کرمان بیان کرد: دستگاه قضا با جدیت به دنبال شناسایی و رفع مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی است؛ تا بتوانند با قدرت در چرخه تولید فعالیت کنند.

مهم‌ ترین مسئله کنونی کارخانه نساجی ضرورت نوسازی ماشین آلات است

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی مهم‌ ترین مسئله کنونی کارخانه نساجی را ضرورت نوسازی ماشین آلات خطوط تولید دانست و اظهار کرد: قطعاً فرآیند تولید در کیفیت پارچه مؤثر است و این کارخانه باید با بروز رسانی ماشین آلات، کالاهای تولیدی را به لحاظ کمی و کیفی قابل رقابت با کالاهای خارجی کند و کیفیت پارچه مورد تأیید تمام تولید کنندگان البسه و پارچه در داخل و خارج از استان و حتی در عرصه‌های بین‌ المللی واقع شود.

وی با اشاره به منویات و فرامین مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضاییه برحل مشکلات واحدهای صنعتی و رونق تولید؛ عنوان کرد: عمده مشکل این واحد تولیدی عدم نقدینگی لازم است؛ که متأسفانه با یک سوم ظرفیت فعلی خود و با ١۵٠ نیرو به صورت سه شیفت در شبانه روز در حال فعالیت است و ضرورت دارد؛ نهادهای مرتبط از جمله اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن استان از آن پشتیبانی و حمایت کنند، تا بتواند به تولید حداکثری خود برسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: ما اعتقاد داریم اگر واحدهای صنعتی استان از این واحد تولیدی حمایت کنند و البسه مورد نیاز خود را از کارخانجات آسیا تامین کنند، در نتیجه این واحد تولیدی ظرفیت تولید خود را افزایش می‌ دهد و زمینه اشتغال نیروی کار بیشتری نیز فراهم می‌ شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: لازم است ماشین آلات این واحد تولیدی اورهال شود و ماشین آلات بروز با تکنولوژی جدید جایگزین شوند.

مشکلات ۶۴ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در پنج ماه ابتدایی سال ١۴٠٢ رسیدگی شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در بازدید از مجموعه کارخانجات فاستونی آسیا با اشاره به اینکه حمایت از تولید و اشتغال مهمترین رویکرد دستگاه قضا است، عنوان کرد: تلاش واحدهای تولیدی بسیار ارزشمند و جای تقدیر دارد چرا که ایجاد فرصت اشتغال نیاز امروز جامعه و اشتغالزایی نه تنها خدمت به جامعه بلکه کمک به دستگاه قضایی است.

مهدی بخشی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بر مبنای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ضمن تشکیل ١۶٨ پرونده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و برگزاری ۴٣ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی، از بیکار شدن بالغ بر ٨ هزار و ٨١ کارگر جلوگیری و زمینه اشتغال ١ هزار و ٢۶۴ نیروی کار جدید نیز فراهم شده است؛ همچنین از تعطیلی ۴۴ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی جلوگیری بعمل آمد و ۴۵ واحد تولیدی نیز احیاء شد.

وی؛ یکی از اهداف قوه قضاییه را فعال سازی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی دانست و اظهار کرد: در پنج ماه ابتدایی سال ١۴٠٢ نیز با برگزاری ١۵ جلسه ستاد استانی با ٣٢ دستور کار و اخذ ٨۴ مصوبه و ٧ بازدید میدانی، به مشکلات ۶۴ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی رسیدگی شده است.

دادستان کرمان بیان کرد: ستاد اجرای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه با جدیت هر چه تمام‌ تر پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌ های اقتصادی است.

مهدی بخشی تأکید کرد: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه با جدیت هر چه تمام‌ تر پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌ های اقتصادی است و مقرر شد مشکلات این کارخانه در کارگروه حقوقی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مطرح و جهت حل مشکلات آن تصمیم‌ گیری شود؛ چرا که عدم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، ایجاد مانع در جهت افزایش تولید است.

افزایش نرخ حامل‌ های انرژی و سوخت از چالش های پیش روی صنعت نساجی است

مدیر عامل کارخانجات فاستونی آسیا نیز تعداد اشتغال این کارخانه را ١۵٠ نفر عنوان و تصریح کرد: سالیانه حدود ٢ میلیون متر پارچه تولید و روانه بازار مصرف می‌ کند؛ که در صورت پشتیبانی و حمایت دستگاه‌ های مختلف و تخصیص ۶٠ میلیارد تومان جهت تجهیز دستگاه‌ها، این میزان از تولید سالیانه ۵ میلیون متر پارچه عبور خواهد کرد.

رضا بنی اسد؛ در ابتدا گزارشی از روند تولید این کارخانه در بخش‌های مختلف ریسندگی، بافندگی و رنگ رزی ارائه و اظهار کرد: متأسفانه ٩٠ درصد ماشین آلات فرسوده و برخی از آن‌ ها عمر ٣٠ ساله دارند؛ که برای خرید تجهیزات نو و بازسازی تجهیزات موجود نیاز به حمایت و پرداخت تسهیلات هستیم.

وی همچنین کمبود مواد اولیه، قاچاق و واردات بی‌ رویه، افزایش نرخ حامل‌ های انرژی و سوخت و کمبود نیروی انسانی را از دیگر چالش‌های پیش روی صنعت نساجی و افزایش بهره‌وری کارخانجات نساجی آسیا دانست و خاطرنشان کرد: از ارگان‌ ها و نهادهای استان تقاضا داریم؛ کالاهای مورد نیاز خود از جمله پارچه، نخ، فرش و ... را از این کارخانه تهیه کنند./ اداره کل دادگستری استان کرمان