مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: با راه اندازی مجدد آنتن ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار پاریز سیرجان، مشکل دریافت شبکه های تلویزیونی در شهرستان‌ های سیرجان، شهربابک انار، سرچشمه، رفسنجان و بخش پاریز برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سه روز پیش خبری مبنی بر ایجاد اختلال در دکل فرستنده های تلویزیونی شهرستان های سیرجان، رفسنجان،شهربابک، انار، سرچشمه و بخش پاریز منتشر شد، که ناشی از آسیب دکل «لاشکار» در بخش پاریز بر اثر رعد و برق بود.

علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در این باره اظهار کرد: طی سه روز گذشته به‌ دلیل نقص فنی در ایستگاه فرستنده لاشکار دریافت شبکه‌ های تلویزیون در برخی مناطق استان با مشکل مواجه بود.

وی افزود: با تلاش همکاران سخت کوش ما از تهران و مرکز کرمان امروز شاهد مجدد راه‌اندازی این فرستنده شدیم و امیدواریم بتوانیم با تامین تجهیزاتی که آسیب‌ شناسی کردیم، کیفیت را بالا برده و در عین حال نیز آنتن رزروی را داشته باشیم، تا در مواقع بحرانی جایگزین شود و مردم دچار مشکل نشوند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز گفت: با راه اندازی مجدد آنتن ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار پاریز سیرجان، مشکل دریافت شبکه های تلویزیونی در شهرستان‌ های سیرجان، شهربابک و رفسنجان برطرف شد.

احمد علیرمضانی، صبح دوشنبه سیزدهم فروردین با عذرخواهی از مردم شهرستان‌ های سیرجان، شهربابک، انار، سرچشمه، رفسنجان و بخش پاریز گفت: مشکل دریافت شبکه‌ های تلویزیونی در این مناطق به خاطر نقص فنی بود، که با وجود شرایط نامساعد جوی، با پیگیری مسئولان رسانه ملی و تلاش کارشناسان و عوامل فنی برطرف شد.

وی افزود: ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار منطقه پاریز سیرجان که سه شهرستان سیرجان، رفسنجان و شهربابک را پوشش می‌ دهد در ارتفاع ۳۲۰۰ متری کوه قرار دارد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه با دستور دکتر جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، ظرفیت فنی سازمان نیز پای کار آمده است، ادامه داد: شریفی معاون توسعه فناوری سازمان نیز به کرمان آمد و تیم‌ های فنی برای رفع مشکل به کار گرفته شد.

علیرمضانی با بیان اینکه امروز صبح بازدید از این سایت هم انجام شده است و در مراحل پایانی رفع مشکل هستیم، گفت: در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی این شهرستان‌ ها قابل دسترس هستند.

وی با عذرخواهی از مردم این شهرستان‌ها که در این ایام نتوانستند از برنامه‌های تلویزیونی استفاده کنند و گلایه‌ مندی آنها را هم شنیدیم، ابراز داشت: شرایط جوی در محل ایستگاه بسیار نامساعد بود و همین امر باعث شده بود، که امکان حضور کارشناسان فنی به سختی فراهم شود؛ همین امروز صبح هم که از منطقه بازدید داشتیم هنوز بالای کوه برف وجود دارد و همکاران در شرایط سخت جوی و سردی هوا کار می‌کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان، با اشاره به اینکه ارتفاع ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار حدود 3200 متر در کوه‌ ها است و بعد از آن حتماً باید در ارتفاع 100 متری از دکل عملیات انجام داد که کار واقعاً سختی است، بیان کرد: خوشبختانه کارهای اولیه و دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی میسر شده است و مردم می‌ توانند با جستجوی مجدد در شبکه‌ ها به شبکه‌ های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

حمید سلطانی معاون فنی صدا و سیمای مرکز استان کرمان نیز عنوان کرد: دریافت شبکه‌ های تلویزیونی در شهرستان‌ های شهرستان‌ های سیرجان، رفسنجان، شهربابک، سرچشمه، انار و بخش پاریز طی سه روز با مشکلات و اختلالاتی مواجه شد.

وی افزود: ایستگاه پرقدرت تلویزیونی لاشکار در ارتفاع ۱۲۰ متری به علت رعد و برق دچار خسارت و عیب شده بود و امروز رفع نقص شد.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز استان کرماننگ خاطرنشان کرد: پنج گروه رفع نقص از مرکز استان و تهران بلافاصله به محل دکل فرستنده و در هوای سرد زیر صفر درجه اعزام شدند، تا اینکه صبح امروز این مشکل برطرف شد و اکنون مردم شهرستان‌ های مذکور می‌توانند پس از جستجوی کانال‌ های خود، بهتر از قبل تصاویر گیرنده‌ ها را داشته باشند.