به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی،محمدرضا رضایی با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفندماه 99 در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: نیروهای امدادی طی 20 روز گذشته به 81 حادثه امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: از مجموع حوادث رخ داده 79 درصد جاده ای، 12 درصد شهری، چهار درصد کوهستانی و پنج درصد مربوط به سایر حوادث بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 269 نفر در این ایام دچار حادثه شدند، افزود: از این تعداد 213 نفر در حوادث جاده ای، 29 نفر در حوادث شهری، 19 نفر در ارتفاعات، شش نفر در استخرهای ذخیره آب و دو نفر بصورت حضوری خدمات دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه امدادگران 54 نفر را در حوادث رخ داده نجات دادند، عنوان کرد: تعداد هفت نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان و 47 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

رضایی با اشاره به اینکه 283 نفر از نیروهای عملیاتی در قالب 113 تیم جهت امدادرسانی در این حوادث حضور یافتند، گفت: همچنین تعداد 66 دستگاه خودرو آمبولانس و 44 دستگاه خودروی نجات در این عملیات ها به کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه 14 مورد عملیات فنی رها سازی در این مدت انجام شده است، اظهار کرد: بیشترین حوادث رخ داده به ترتیب مربوط به شهرستان های نهبندان، طبس و قاین بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه کل حوادث نسبت به مدت مشابه در دوره قبل 7 درصد کاهش داشته است، گفت: علی  رغم این کاهش حوادث جاده ای پوشش داده شده توسط هلال احمر با افزایش 106 درصدی همراه بوده است.