کد خبر: 269-نفر-از-خدمات-امدادی-هلال-احمر-بهره-مند
۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶
269 نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند/ افزایش دوبرابری حوادث جاده ای

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی،محمدرضا رضایی با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفندماه 99 در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: نیروهای امدادی طی 20 روز گذشته به 81 حادثه امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: از مجموع حوادث رخ داده 79 درصد جاده ای، 12 درصد شهری، چهار درصد کوهستانی و پنج درصد مربوط به سایر حوادث بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 269 نفر در این ایام دچار حادثه شدند، افزود: از این تعداد 213 نفر در حوادث جاده ای، 29 نفر در حوادث شهری، 19 نفر در ارتفاعات، شش نفر در استخرهای ذخیره آب و دو نفر بصورت حضوری خدمات دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه امدادگران 54 نفر را در حوادث رخ داده نجات دادند، عنوان کرد: تعداد هفت نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان و 47 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

رضایی با اشاره به اینکه 283 نفر از نیروهای عملیاتی در قالب 113 تیم جهت امدادرسانی در این حوادث حضور یافتند، گفت: همچنین تعداد 66 دستگاه خودرو آمبولانس و 44 دستگاه خودروی نجات در این عملیات ها به کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه 14 مورد عملیات فنی رها سازی در این مدت انجام شده است، اظهار کرد: بیشترین حوادث رخ داده به ترتیب مربوط به شهرستان های نهبندان، طبس و قاین بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه کل حوادث نسبت به مدت مشابه در دوره قبل 7 درصد کاهش داشته است، گفت: علی  رغم این کاهش حوادث جاده ای پوشش داده شده توسط هلال احمر با افزایش 106 درصدی همراه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha