به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی؛ سید مجتبی احمدی در آیین افتتاحیه این آزمون تاکید کرد: آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی برای کسب درجه ایثار با حضور 83 نفر از واجدان شرایط از استان در مجموعه ورزشی «شهید بهشتی» مشهد صبح امروز 5 بهمن ماه، آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه، این آمادگی ها منجر به امدادرسانی بهتر در سوانح و حوادث است، بیان کرد: مراحل انجام این آزمون شامل 2 بخش اصلی مهارتی و نیز آمادگی جسمانی است که بخش آمادگی جسمانی و ورزشی شامل مواردی مانند تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن است.

احمدی افزود: مباحث مهارتی از جمله کمک های اولیه، جست و جو و نجات در جاده، جست وجو و نجات در آوار، جست وجو و نجات در کوهستان، جست و جو و نجات در محیط های آبی از دیگر محورهای این آزمون است.

وی گفت: شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون ایثار به عنوان داوطلب ایثارگر جمعیت هلال احمر می توانند در عملیات های امداد و نجات پایگاه های جاده ای حضور موثر داشته باشند.

لازم به ذکر است این آزمون به سرپرستی محمد کبادی به مدت دو روز در مشهد و زیر نظر واحدهای نظارت جمعیت در حال انجام است.