کد خبر: 83-نجاتگر-هلال‌احمر-خراسان-رضوی-واجد-شر
۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶
83 نجاتگر هلال‌احمر خراسان رضوی واجد شرایط شرکت در آزمون ایثار

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی؛ سید مجتبی احمدی در آیین افتتاحیه این آزمون تاکید کرد: آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی برای کسب درجه ایثار با حضور 83 نفر از واجدان شرایط از استان در مجموعه ورزشی «شهید بهشتی» مشهد صبح امروز 5 بهمن ماه، آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه، این آمادگی ها منجر به امدادرسانی بهتر در سوانح و حوادث است، بیان کرد: مراحل انجام این آزمون شامل 2 بخش اصلی مهارتی و نیز آمادگی جسمانی است که بخش آمادگی جسمانی و ورزشی شامل مواردی مانند تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن است.

احمدی افزود: مباحث مهارتی از جمله کمک های اولیه، جست و جو و نجات در جاده، جست وجو و نجات در آوار، جست وجو و نجات در کوهستان، جست و جو و نجات در محیط های آبی از دیگر محورهای این آزمون است.

وی گفت: شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون ایثار به عنوان داوطلب ایثارگر جمعیت هلال احمر می توانند در عملیات های امداد و نجات پایگاه های جاده ای حضور موثر داشته باشند.

لازم به ذکر است این آزمون به سرپرستی محمد کبادی به مدت دو روز در مشهد و زیر نظر واحدهای نظارت جمعیت در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha