به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان کردستان،دکتر پیام جلالی، با بیان این مطلب گفت: این آموزش ها در قالب بیش از ۳۵۰ دوره ی آموزشی به مرحله ی اجرا در آمده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان افزود: دوره های آموزشی امداد و نجات، مخاطرات، پیش بیمارستانی، تخصصی جاده، پایه داوطلبی، تربیت مربی و ضمن خدمت کارکنان از اهم برنامه های آموزشی جمعیت هلال احمر کردستان در سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث خانه های هلال، این جمعیت  به بیش از ۲۰۰۰ نفر از روستاییان استان در قالب ۶۸ خانه ی هلال آموزش داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اضافه کرد: بر اساس قانون وظیفه ی آموزش همگانی جامعه بر عهده ی جمعیت هلال احمر بوده و طی سالهای گذشته با اجرای طرح های مختلف، این امر مهم در دستور کاری ما قرار داشته است.

دکتر پیام جلالی اضافه کرد: اجرای طرح خانواده ی آماده در مخاطرات (خادم) و طرح دانش آموز آماده در روزهای سخت (دادرس) جزو اصلی ترین برنامه های آموزشی جمعیت هلال احمر بودند.

وی تصریح کرد:  علاقمندان به یادگیری امداد و کمک های اولیه می توانند در دوره های حضوری و غیر حضوری جمعیت هلال احمر شرکت کرده و با مفاهیم اصلی کمک های اولیه آشنا شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کردستان گفت: ما اعتقاد داریم که یادگیری امداد و کمک های اولیه، آشنایی با مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی و دوره های آموزشی تخصصی پیش بیمارستانی می تواند نقش به سزایی در پیشگیری از مخاطرات و مدیریت حوادث اتفاق افتاده در خانواده ها باشد.

دکتر پیام جلالی در پایان خاطرنشان کرد: هم استانی های عزیز می توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در شهرستانهای استان در دوره های آموزشی امدادو کمک های اولیه شرکت کنند.