رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه   حسابهای ویژه ای به منظور تسهیل تبادلات بانکی برای  سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت اندیشیده شده است، گفت: در پسابرجام قاعدتا همه بانکهای ایرانی باید بتوانند با بانکهای بین المللی ارتباط مستقیم داشته باشند اما این امر نیازمند. زمان است.

رسول دیناروند در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که تا چه میزان زمینه تبادلات بانکی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت محقق شده است، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم  از دی ماه سال 92 دولت به تفاهمی با کشورهای سال 95 رسید تا راه بانکی برای سفارشات دارو و تجهیزات فراهم شود و حسابها ویژه ای برای تحقق این امر محقق شد.

وی ادامه داد: پولهایی بانک مرکزی در یک سطحی قابل جابجایی شد و اساسا یکی از دلایلی که بحران دارویی در کشور حل شد مربوط به تصمیماتی بود که هم در داخل کشور و هم در مبادلات بین المللی انجام شد.

دیناروند تصریح کرد: در پسابرجام قاعدتا همه بانکهای ایرانی باید بتوانند با بانکهای بین المللی ارتباط مستقیم داشته باشند که این کار روال عادی و منطقی خودش نیفتاده و نیازمند زمان است چراکه برخی بانکهای محدود کشورهای اروپایی اینکار را می‌کنند اما هنوز در بانکهای بزرگ این امر محقق نشده است.

کدخبرنگار41090