کد خبر: حسابهای-ویژه-ای-به-منظور-تسهیل-تبادلات
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه   حسابهای ویژه ای به منظور تسهیل تبادلات بانکی برای  سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت اندیشیده شده است، گفت: در پسابرجام قاعدتا همه بانکهای ایرانی باید بتوانند با بانکهای بین المللی ارتباط مستقیم داشته باشند اما این امر نیازمند. زمان است.

رسول دیناروند در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که تا چه میزان زمینه تبادلات بانکی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت محقق شده است، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم  از دی ماه سال 92 دولت به تفاهمی با کشورهای سال 95 رسید تا راه بانکی برای سفارشات دارو و تجهیزات فراهم شود و حسابها ویژه ای برای تحقق این امر محقق شد.

وی ادامه داد: پولهایی بانک مرکزی در یک سطحی قابل جابجایی شد و اساسا یکی از دلایلی که بحران دارویی در کشور حل شد مربوط به تصمیماتی بود که هم در داخل کشور و هم در مبادلات بین المللی انجام شد.

دیناروند تصریح کرد: در پسابرجام قاعدتا همه بانکهای ایرانی باید بتوانند با بانکهای بین المللی ارتباط مستقیم داشته باشند که این کار روال عادی و منطقی خودش نیفتاده و نیازمند زمان است چراکه برخی بانکهای محدود کشورهای اروپایی اینکار را می‌کنند اما هنوز در بانکهای بزرگ این امر محقق نشده است.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha