به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،دکتر سیدمحمدحسین بحرینی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: خادمان مردم در حوزه سلامت از نخستین روز شیوع بحران کرونا خدمتی بی‌وقفه را به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ داشتند و در این راه خود مبتلا شده و عده‌ای هم جان خویش را تقدیم کردند که برای مبتلایان آرزوی سلامتی داریم و نام و یاد شهدای مدافع سلامت را هم گرامی می‌داریم.

وی افزود: هرکس که در هر لباسی به مردم خدمت می‌کند می‌خواهد که بهترین خدمت را ارائه نماید و روپوش سفیدی که برتن کادر درمان بیمارستان‌ها است افتخار بزرگ خادمان حوزه سلامت بوده و این افراد در ایام بحران کرونا اوج ایثارگری را به نمایش گذاشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شهدای والامقام نغمه‌های زیبا، بی‌نظیر و ماندگار ایثار و از خودگذشتگی را سرودند، گفت: جهادگران ما در دوران‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرمین شریفین و دفاع از سلامت جامعه در لباس‌های مختلف بهترین صحنه‌ها را خلق کردند.

دکتر بحرینی با بیان اینکه پزشکان در هر شرایطی در حال خدمت به مردم هستند، خاطرنشان کرد: پزشک ایرانی با پای شکسته در حال خدمت به بیمار کرونایی بوده، آن هم در حالیکه در کشور آمریکا که راس آمار مبتلایان و فوتی‌های جهان قرار دارد پزشکان به‌جهت برنامه‌ریزی نادرست مسئولان از بیمارستان‌ها و بیماران متواری هستند.

وی بیان کرد: ملت ایران همواره قدردان خادمان خود در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت بوده و هستند و مهمترین خواسته کادر درمان کرونایی از آنان ادامه همکاری با مدافعان سلامت تا زمان ریشه‌کنی بحران کرونا است.

اجر و پاداش ویژه کادر درمان حاضر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا در نزد حق‌تعالی محفوظ است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: اجر و پاداش ویژه کادر درمان حاضر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا در نزد حق‌تعالی کمتر از جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از حرمین شریفین ائمه اطهار(ع) نبوده و نیست.

حجت‌الاسلام حسین معصومی خاطر نشان کرد: تلاش‌ و اثربخشی مدافعان سلامت تنها مربوط به این روزهای کرونایی که به‌واقع جای تقدیر و خداقوت ویژه هم دارد نیست و نقش کلیدی این سفیدپوشان زحمتکش از دوران دفاع مقدس تاکنون به‌خوبی دیده شده است.

وی افزود: پزشکان آن دوران امدادرسانی به مجروحان جنگی را داشتند و پزشکان امروز نیز به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خدمت‌رسانی می‌کنند و ادامه دهنده راه پزشکان دیروز در جنگ امروز که مبارزه با ویروس کرونا بوده، هستند‌.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه آرزوی بهبودی و سلامتی کامل برای کلیه بیماران، به‌ویژه بیماران کرونایی و بالاخص کادر درمان مبتلا به کووید ۱۹ داریم، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس ۲۱ شهید را تقدیم کرده و در جبهه مبارزه با کرونا نیز تا کنون ۱۵۴ مدافع سلامت به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام معصومی تصریح کرد: خادمان مردم در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچون تک‌تک آحاد مختلف جامعه قدردان تلاش‌ها و زحمات یکایک خادمان حوزه سلامت در تمامی دوران‌ها، به‌ویژه ایام مبارزه با بحران کرونا هستند و دست مدافعان سلامت را با افتخار می‌بوسیم، کسانی که جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعانشان حفظ شود.

وی تاکید کرد: اجر و پاداش ویژه کادر درمان حاضر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا در نزد حق‌تعالی کمتر از جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از حرمین شریفین ائمه اطهار(ع) نبوده و نیست و شهدای مدافع سلامت همانند شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ،برای همه ملت ایران عزیز و قابل احترام هستند.