به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان؛ علی پهلوان با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان در رودخانه کارون شاخه شطیط شهرستان شوشتر، افزود: یکی از بلایای طبیعی شناخته شده در خوزستان سیلاب و آب گرفتگی های سطحی و منطقه ای در این استان است. متاسفانه سالانه تعداد زیادی به دلیل آشنا نبودن با اصول شنا در رودخانه ها و شدت جریان آب، در این منطقه غرق و خانواده های بسیاری عزادار می شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: جمعیت هلال احمر وظیفه ذاتی پشتیبانی از دستگاه های خدمات رسان همچون آتشنشانی و متولیان مدیریت آب همچون وزارت نیرو را در سیلاب ها و آب گرفتگی های وسیع دارد. شهرستان شوشتر در سیل سال گذشته خوزستان، از مناطقی بود که به صورت وسیع دچار آبگرفتگی شد و جمعیت هلال احمر کارنامه موفقی را در این بحران از خود به جای گذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: دوره توان افزایی و مانور سیلاب، امروز  22 مهر ماه، با هدف ارتقای سطح آمادگی تیم های تخصصی نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر خوزستان و افزایش سرعت عمل در ماموریت های امدادی، این مانور توان افزایی درسیلاب و آب های خروشان برنامه ریزی و در این شهرستان به اجرا درآمد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه افزود: در این مانور توان افزایی بیش از 50 نجاتگر از شعبه جمعیت هلال احمر اهواز، دشت آزادگان، دزفول و شوشتر با توان لجستیکی 11 فروند قایق موتوری و 3 فروند جت اسکی شرکت کرده و توان عملیاتی خود را در بحران هایی نظیر سیلاب به نمایش گذاشتند.

پهلوان افزود: امیدواریم که دیگر شاهد سیلاب و آب‌گرفتگی در خوزستان نباشیم اما در صورت بروز چنین حوادثی، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خوزستان و توان عملیاتی تیم های تخصصی آماده امدادرسانی و پاسخگویی سریع به حوادث خواهند بود.