تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

رییس دانشگاه جیرفت از گشایش ۳ رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با موافقت شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین شکفته گفت: پس از تلاش های مضاعف کارکنان دانشگاه جیرفت و نظر مساعد شورای گسترش آموزش عالی، سه رشته مهندسی سیستم های انرژی گرایش انرژی و محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد، حشره شناسی کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد و زیست شناسی جانوری در مقطع کارشناسی برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه تصویب شد.

وی تصریح کرد: دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت توانسته با تلاش اعضای هیات علمی جوان و با انگیزه خود رشد قابل توجهی داشته باشد و با نگاه به نیازهای جامعه اقدام به گشایش رشته مهندسی سیستم های انرژی گرایش انرژی و محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد کرد.

رئیس دانشگاه جیرفت ادامه داد: با توجه به پتانسیل های بالقوه منطقه جنوب استان کرمان در زمینه انرژی های تجدید پذیر و همچنین مشکلات عدیده زیست محیطی مانند فرونشست های متعدد زمین، گشایش رشته محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جیرفت به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی و پژوهشی این منطقه می تواند، با پرورش دانش آموختگان متخصص در این حوزه و همچنین اجرای طرح های پژوهشی تقاضا محور، گام مهمی در رفع مشکلات این حوزه محسوب شود. همچنین دانشجویان کارشناسی رشته مهندسی برق و مکانیک می توانند در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.

شکفته در ادامه خاطر نشان کرد: رشته حشره شناسی کشاورزی، علمی است که به بررسی و مطالعه حشرات زیان آور و مضر برای محصولات مختلف کشاورزی می‌پردازد و هدف از افتتاح این رشته, تلاش در راستای تربیت کارشناسان ارشد متخصص و ماهر در زمینه آفات گیاهی منطقه و تلاش برای مدیریت استفاده از سموم و کاهش خسارت آفات و تولید محصول سالم و گام برداشتن در زمینه کشاورزی پایدار است.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت تنها مرکز آموزش عالی جنوب استان کرمان است و رسالت بزرگی برای توسعه همه جانبه آموزش عالی در این منطقه دارد، بیان کرد: مهمترین اولویت برنامه راهبردی دانشگاه جیرفت تلاش برای حل معضلات و مشکلات منطقه از طریق پژوهش های کاربردی است و این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی است.


رئیس دانشگاه جیرفت در خاتمه یادآور شد: راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور و برگزاری دوره ها و استارت آپ های مختلف برای رشد و توسعه ایده های جوانان در جنوب استان کرمان یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه جیرفت بوده که خروجی بسیار خوبی داشته است.