گشایش ۳ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه جیرفت

رییس دانشگاه جیرفت از گشایش ۳ رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با موافقت شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین شکفته گفت: پس از تلاش های مضاعف کارکنان دانشگاه جیرفت و نظر مساعد شورای گسترش آموزش عالی، سه رشته مهندسی سیستم های انرژی گرایش انرژی و محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد، حشره شناسی کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد و زیست شناسی جانوری در مقطع کارشناسی برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه تصویب شد.

وی تصریح کرد: دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت توانسته با تلاش اعضای هیات علمی جوان و با انگیزه خود رشد قابل توجهی داشته باشد و با نگاه به نیازهای جامعه اقدام به گشایش رشته مهندسی سیستم های انرژی گرایش انرژی و محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد کرد.

رئیس دانشگاه جیرفت ادامه داد: با توجه به پتانسیل های بالقوه منطقه جنوب استان کرمان در زمینه انرژی های تجدید پذیر و همچنین مشکلات عدیده زیست محیطی مانند فرونشست های متعدد زمین، گشایش رشته محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جیرفت به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی و پژوهشی این منطقه می تواند، با پرورش دانش آموختگان متخصص در این حوزه و همچنین اجرای طرح های پژوهشی تقاضا محور، گام مهمی در رفع مشکلات این حوزه محسوب شود. همچنین دانشجویان کارشناسی رشته مهندسی برق و مکانیک می توانند در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.

شکفته در ادامه خاطر نشان کرد: رشته حشره شناسی کشاورزی، علمی است که به بررسی و مطالعه حشرات زیان آور و مضر برای محصولات مختلف کشاورزی می‌پردازد و هدف از افتتاح این رشته, تلاش در راستای تربیت کارشناسان ارشد متخصص و ماهر در زمینه آفات گیاهی منطقه و تلاش برای مدیریت استفاده از سموم و کاهش خسارت آفات و تولید محصول سالم و گام برداشتن در زمینه کشاورزی پایدار است.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت تنها مرکز آموزش عالی جنوب استان کرمان است و رسالت بزرگی برای توسعه همه جانبه آموزش عالی در این منطقه دارد، بیان کرد: مهمترین اولویت برنامه راهبردی دانشگاه جیرفت تلاش برای حل معضلات و مشکلات منطقه از طریق پژوهش های کاربردی است و این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی است.


رئیس دانشگاه جیرفت در خاتمه یادآور شد: راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور و برگزاری دوره ها و استارت آپ های مختلف برای رشد و توسعه ایده های جوانان در جنوب استان کرمان یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه جیرفت بوده که خروجی بسیار خوبی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha