مسئول دفتر نمایندگی بعثه کرمان در همایش متمرکز زائران حج تمتع این شهرستان گفت: حج باید برطرف کننده مشکلات جهان اسلام و زمینه ساز تمدن اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در این همایش که با حضور استاندار کرمان و زائران شش کاروان کرمانی برگزار شد، حجت الاسلام حسین سازندگی با استناد به آیه ۹۷ سوره مبارکه مائده، بیان کرد: در این آیه از «قیام» سخن گفته شده و این یعنی حج باید زنده و پویا باشد.

وی تصریح کرد: حج واقعی آن است که مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کند و اگر تنها اعمال آن به جای آورده شود، صرفاً انجام وظیفه شده است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه کرمان، با اشاره به شعار حج امسال «حج؛ خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی»، تصریح کرد: باید با وحدت با برادران مسلمان خود، زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنیم.

حجت الاسلم سازندگی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه آموزش زائران استان اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش های متمرکز در شهرهای دارای بیش از سه کاروان برگزار می شود و امروز نیز این برنامه در کرمان و رفسنجان است و برای شهرهایی که تعداد کاروان شان کمتر است، آموزش ها به صورت غیرمتمرکز خواهد بود.

در ادامه این همایش محمود عرب نژاد مدیر کل حج و زیارت استان کرمان نیز ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی انجام شده حج امسال روان، آرام و بدون دغدغه برگزار شود.

وی از زائران خواست نهایت همکاری را با دست اندرکاران برگزاری حج داشته باشند و از فرصت حضور در مدینه منوره و مکه مکرمه استفاده کنند.

استاندار کرمان نیز در این همایش، گفت: همه مردم شایسته خدمت و محبت هستند و وظیفه ماست که برای رشد و تکامل زائران و سایر افراد کمک کنیم.

محمد مهدی فداکار، تواضع، احسان و نیکی را اصل حل مشکلات بیان کرد و افزود: سازماندهی و آموزش‌ های خوبی که حجاج ایرانی می‌ بینند، کمک می‌ کند که عزت و کرامت حجاج حفظ شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی مدیران کاروان و افراد موثر در کاروان ها، وقت زوار در این ایام صحیح استفاده می شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان در پایان بر حفظ حقوق معنوی و فرهنگی حجاج تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ پایان بخش این همایش، اجرای نمادین مناسک حج به منظور آشنایی هرچه بیشتر زائران با اعمال حج بود.