برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع کرمان

مسئول دفتر نمایندگی بعثه کرمان در همایش متمرکز زائران حج تمتع این شهرستان گفت: حج باید برطرف کننده مشکلات جهان اسلام و زمینه ساز تمدن اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در این همایش که با حضور استاندار کرمان و زائران شش کاروان کرمانی برگزار شد، حجت الاسلام حسین سازندگی با استناد به آیه ۹۷ سوره مبارکه مائده، بیان کرد: در این آیه از «قیام» سخن گفته شده و این یعنی حج باید زنده و پویا باشد.

وی تصریح کرد: حج واقعی آن است که مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کند و اگر تنها اعمال آن به جای آورده شود، صرفاً انجام وظیفه شده است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه کرمان، با اشاره به شعار حج امسال «حج؛ خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی»، تصریح کرد: باید با وحدت با برادران مسلمان خود، زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنیم.

حجت الاسلم سازندگی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه آموزش زائران استان اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش های متمرکز در شهرهای دارای بیش از سه کاروان برگزار می شود و امروز نیز این برنامه در کرمان و رفسنجان است و برای شهرهایی که تعداد کاروان شان کمتر است، آموزش ها به صورت غیرمتمرکز خواهد بود.

در ادامه این همایش محمود عرب نژاد مدیر کل حج و زیارت استان کرمان نیز ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی انجام شده حج امسال روان، آرام و بدون دغدغه برگزار شود.

وی از زائران خواست نهایت همکاری را با دست اندرکاران برگزاری حج داشته باشند و از فرصت حضور در مدینه منوره و مکه مکرمه استفاده کنند.

استاندار کرمان نیز در این همایش، گفت: همه مردم شایسته خدمت و محبت هستند و وظیفه ماست که برای رشد و تکامل زائران و سایر افراد کمک کنیم.

محمد مهدی فداکار، تواضع، احسان و نیکی را اصل حل مشکلات بیان کرد و افزود: سازماندهی و آموزش‌ های خوبی که حجاج ایرانی می‌ بینند، کمک می‌ کند که عزت و کرامت حجاج حفظ شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی مدیران کاروان و افراد موثر در کاروان ها، وقت زوار در این ایام صحیح استفاده می شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان در پایان بر حفظ حقوق معنوی و فرهنگی حجاج تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ پایان بخش این همایش، اجرای نمادین مناسک حج به منظور آشنایی هرچه بیشتر زائران با اعمال حج بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha