ساماندهی حضور روحانیون در نماز جماعت مدارس

استاندار کرمان گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، سازماندهی و برنامه‌ ریزی های لازم برای حضور روحانیون در نماز جماعت مدارس و تبیین حوزه های مختلف صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار ظهر شنبه ۱۸ شهریور ماه در نشست شورای اقامه نماز استان، برپایی نماز جماعت در مدارس را مهم دانست و گفت: هر چه در حوزه آموزش کار کنیم، تاثیرگذاری آن را در دانش‌آموزان بیشتر خواهیم دید.

وی، برنامه‌ ریزی و ساماندهی حضور روحانیون در مدارس را جهت تبیین مسائل برای دانش‌ آموزان را لازم و برگزاری اردوهای دانش‌ آموزی را مهم دانست و افزود: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، سازماندهی و برنامه‌ ریزی های لازم برای حضور روحانیون در نماز جماعت مدارس و تبیین حوزه های مختلف صورت گیرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: اردوها فرصت مناسبی برای آموزش دانش‌ آموزان است، لذا باید مراقبت کنیم؛ تا این اردوها هدفمند و سازماندهی و مدیریت شده باشند و از اساتید برجسته برای آموزش به دانش‌ آموزان استفاده کرد.

علی بیگ‌ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان، اجرای طرح یک روزه شهید نیری ویژه ۴۰ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه را مهم دانست و گفت: روحانیون می‌ توانند موضوع نماز را طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب به زبان هنر بیان کنند و این ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ نماز در بین نوجوانان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز از رتبه اول کرمان در سال گذشته و در اردوهای راهیان‌ نور سخن گفت و بیان کرد: امسال آمادگی برای اعزام ۳۰ هزار دانش‌ آموز به اردوهای راهیان‌ نور وجود دارد و دانش‌ آموزانی که در این اردوها شرکت کنند؛ می‌ توانند نقش مهمی را برای رده سنی خود داشته باشند.

رضا رضایی حضور مدیران و معلمان را در نماز مدارس الزامی دانست و گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی در مدارس استان حضور داشتند و امسال هم این طرح ادامه دارد و باید ارزیابی در این خصوص انجام شود.

وی، اقامه نماز را اولویت مباحث پرورشی در مدارس دانست و ادامه داد: برگزاری حداقل یک روز اردوی دانش‌آموزی در سال در دستور کار است و برنامه‌ ریزی شده این اردوها با پیوست فرهنگی با اولویت موضوع نماز برگزار شوند.

حجت‌ الاسلام مهدی عرب‌ پور دبیر ستاد اقامه نماز استان نیز گزارشی از مصوبات جلسات قبل شامل تصویب سند پنج ساله راهبردی ستاد اقامه نماز در استان و ابلاغ آن به دستگاه‌ ها، اردوهای دانش‌ آموزی، تشکیل کارگروه اندیشه‌ ورز توسط آموزش و پرورش و جلسات آموزشی مدیران برای بحث نماز دانش‌آموزان‌ ارائه داد./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha