"مسئولین"؛ امنیت سرمایه گذاری در استان کرمان را فراهم کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: باید نگاه و رویکرد مسئولین متولی در زمینه های مختلف فرهنگی، امنیتی و آموزشی برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های استان کرمان تغییر کند و با اقدامات مناسب زمینه سرمایه گذاری پایدار را در استان کرمان فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی قویدل در نشست با فعالان بخش خصوصی با موضوع بررسی چالش ها و موانع توسعه و سرمایه گذاری استان کرمان اظهار داشت: حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و پرهیز از نگاه تک بعدی باید نهادینه شود؛ تا با حمایت از این بنگاه ها به دنبال کادر سازی برای سرمایه گذاری های مهم و کلان باشیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای ظرفیت های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است، افزود: همه دستگاه های متولی در حوزه مختلف اجرایی، فرهنگی بویژه رسانه ها و صدا سیما می توانند با ایجاد همگرایی و هماهنگی با راه اندازی پویشی، نسبت به معرفی تمامی ظرفیت های استان کرمان در سطح کشور و جهان اقدام کنند.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: استان کرمان با بیش از ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع به عنوان پهناورترین استان کشور از ظرفیت های قابل توجه و گسترده ای در بخش های مختلف صنعتی و معدنی ومحصولات متنوع کشاورزی، گردشگری وصنایع دستی و میراث فرهنگی و امکانات فوق العاده طبیعی در سطح کشور و حتی در سطح جهان برخوردار است؛ ولی متاسفانه به دلیل ضعف در اطلاع رسانی، این ظرفیت ها در سطح کشور و جهان معرفی نشده است.

قویدل تصریح کرد: موضوع مهم امنیت در استان و اینکه چنانچه بخواهیم سرمایه گذار و کارآفرینان جهت سرمایه گذاری به استان کرمان روی آورند باید زمینه برقراری امنیت مناسب جهت سرمایه گذاری فراهم شود.

وی عنوان کرد: پایه و اساس سرمایه گذاری دو مقوله فرهنگ و امنیت است؛ که اگر بخواهیم بر این دو موضوع تمرکز کنیم نتیجه آن رشد سرمایه گذاری و توسعه پایدار خواهد بود، در موضوع فرهنگ باید به تغییر نگرش مردم و شهروندان و نیز آموزش و مهارت آموزی نیروی کار و تقویت و ارتقاء بهره وری مسئولین و کار کنان دستگاه هایی که متولی حمایت از سرمایه گذاری، کار آفرینی، اشتغال هستند توجه ویژه شود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ابراز داشت: با تشکیل تیم ویژه ای جهت رصد و پایش و عملیاتی کردن مصوبات شورای گفتگو و دستورالعمل ها و طرح های مربوطه جهت ظرفیت سنجی و حمایت از سرمایه گذاران و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از آنها می توان نسبت به اولویت بندی زمینه سرمایه گذاری از نظر شاخص های مهمی از جمله داشتن توجیه اقتصادی و زیر ساخت مناسب و اهلیت اخلاقی و قانونی، گزینه های مناسب در استان کرمان انتخاب کرد.

قویدل اذعان داشت: برای طرح های سرمایه گذاری باید پیوست فرهنگی و امنیتی تهیه و به آموزش صحیح نیروی کار به صورت ویژه اهمیت داده شود و همچنین بسیاری از دستگاه ها در زمینه چالش ها و موانع سرمایه گزاری توجیه شوند./ اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha