تعطیلی شرکت های شن و ماسه استان کرمان فعلا به صلاح نیست

استاندار کرمان گفت: پروانه شرکت‌ های شن و ماسه تا پایان سال تمدید می‌ شود؛ چرا که تعطیلی فعالیت این شرکت‌ ها به صلاح نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار جلسه شورای معادن استان کرمان بعد از ظهر شنبه ۱۸ شهریور با حضور استاندار کرمان، گفت: پروانه شرکت‌ های شن و ماسه استان، تا پایان سال تمدید می‌ شود، چرا که تعطیلی فعالیت این شرکت‌ ها به صلاح نیست.

وی بیان داشت: در خصوص یک درصد فروش معادن جهت جبران خسارات در منطقه، به دستگاه‌ هایی همانند بهداشت و درمان، محیط زیست و یا راهداری که متحمل هزینه‌ هایی ناشی از فعالیت معادن می‌ شوند، باید اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان نیز در این جلسه گفت: بر اساس قانون مقرر گردیده است؛ که یک درصد از محل فروش معادن و صنایع معدنی به جبران خسارت ناشی از فعالیت معادن در مناطق اختصاص پیدا کند.

مهدی حسینی نژاد، اظهار داشت: بر این اساس به معادن و دستگاه‌ ها ابلاغ شده که این خسارات را اعلام کنند، که در ادامه دستگاه‌ ها به صورت کلی اعلام خسارات کردند، لذا کمیته‌ ای تشکیل و به صورت جزئی خسارات‌ ها مطرح و دستگاه‌ ها با تایید شورا موظف به پرداخت شده‌ اند.

گفتنی است؛ در ادامه مشکلات چند شرکت خصوصی مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha