نیروگاه های خورشیدی چرا باید معطل مجوز بمانند؟

استاندار کرمان، گفت: نیروگاه خورشیدی که هیچگونه آلودگی زیست محیطی، آب و غیره را ندارند و انرژی پاک محسوب می‌ شود، چرا باید معطل مجوز بماند در حالی که می‌ تواند هزار مگاوات برق خورشیدی تولید کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در پانزدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان به مدیران دستگاه‌ های اجرایی تاکید کرد: در فرصت کوتاه باقیمانده نسبت به جذب اعتبارات تملک دارایی اقدام کنند؛ چرا که اعتبارات جاری دستگاه‌ ها را براساس عملکردشان در اعتبارات تملک لحاظ می‌ کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌ هایی که اعتبارات تملک آنها برگشت بخورد؛ در پرداخت اعتبارات هزینه‌ ای آنها با محدودیت عمل خواهیم کرد.

استاندار کرمان همچنین از عدم همکاری برخی مدیران با سرمایه‌ گذاران و تعلل در پاسخ به استعلام‌ ها گلایه و با اشاره به پروژه شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در رفسنجان اظهار کرد: یک سرمایه‌ گذار مشترک در رفسنجان و یزد به صورت همزمان، احداث نیروگاه خورشیدی را آغاز کرده؛ در حالی که پروژه یزد در آستانه بهره‌ برداری قرار دارد ولی در رفسنجان هنوز درگیر مجوزهاست.

نیروگاه های خورشیدی چرا باید معطل مجوز بمانند؟


فداکار ابراز داشت: نیروگاه خورشیدی که هیچگونه آلودگی زیست محیطی، آب و غیره را ندارند و انرژی پاک محسوب می‌ شود، چرا باید معطل مجوز ؟ در حالی که می‌تواند هزار مگاوات برق خورشیدی تولید کند.

وی گلایه کرد: مدیرانی که نمی‌ خواهند همکاری کنند و یا توان اجرای کار ندارند، برای چه می‌ مانند؟

گفتنی است؛ پانزدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان با حضور استاندار کرمان برگزار و به امهال تسهیلات دریافتی ۲۷ طرح کشاورزی و مشکلات چند طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت رسیدگی شد.

در این جلسه؛ تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان، مشکلات ۵۱ طرح کشاورزی و صنعتی در ارتباط با امهال تسهیلات، تامین اجتماعی، زیست محیطی، آب و مالیاتی بررسی و تصمیم‌ گیری شد./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha