مدیر عامل شرکت برق منطقه ای جنوب استان کرمان گفت: در پی خارج شدن شبکه برق سرجاز جیرفت و قطع برق ۶ هزار خانوار در این منطقه، پست سیار برق که وارد حوزه سرزمینی جیرفت شده بود به ایستگاه سرجاز رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس مهدوی نیا گفت: با همکاری نیروهای پلیس راه و راهداری شهرستان جیرفت محموله ترافیکی ۶۰ تنی پست برق سیار ۱۳۲ کیلو ولت با پیمایش ۳۵۰کیلومتر از مبدا شهرستان رفسنجان با سلامت از تونل های ۱۲ گانه جیرفت عبور و به محل نصب رسید، که بلافاصله با اقدامات فنی، کار نصب و راه اندازی آن اغاز شده است.

وی بیانکرد: در فاصله زمانی نصب ،تست و راه اندازی این پست، همکاری مردم در خاموش کردن وسائل برقی مازاد به ویژه کولرهای گازی می تواند تمرکز نیروهای عملیاتی را بر نصب و وارد مدار کردن این پست را افزایش دهد.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان از مردم، کشاورزان و صنایع شهرستان جیرفت به واسطه همکاری در کاهش مصرف برق ظرف ۲۴ ساعت گذشته تشکر و قدردانی کرد.

مهدوی نیا همچنین همت جانانه مردم جیرفت در این وضعیت را شایسته تقدیر دانست و گفت: بصورت تقریبی اگر ۱۰ هزار کولرگازی مازاد بر مصرف در این فاصله زمانی خاموش گردد و بار شبکه را کاهش دهد، همکاران بنده در اداره برق جیرفت می توانند با خیالی آسوده تر اقدامات فنی موثری را برای وارد مدار کردن پست سرجاز انجام دهند.