مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری سیرجان ضمن اعلام این خبر گفت: قرار است در سیرجان خیابانی به نام خیابان غذا(food street) نظیر شهرهای توریستی تهران، شیراز، اصفهان و ... راه‌ اندازی شود و تمام اغذیه‌ فروشی های سیار سطح شهر به این خیابان منتقل شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان‌؛ امیر الهیان گفت: با توجه به اینکه اغذیه‌ فروشی های سیار جای‌ مشخصی در سطح شهر ندارند و نیز از نظر بهداشتی امکانات لازم در دسترس آن‌ ها نیست، سازمان ساماندهی مشاغل تصمیم به متمرکز کردن این اغذیه‌ فروشی‌ ها گرفته است.

وی افزود: در اولین مرحله، کار شناسایی را انجام دادیم، بدین صورت که تعداد زیادی از اغذیه‌ فروشی های سیار توسط ماموران سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری طی ده روز گذشته شناسایی شدند و به آن‌ ها دعوت‌ نامه داده شد، همچنین با تعدادی از آن‌ ها جلسه‌ ای گذاشتیم و قرار شد برای آن‌ ها کارت شناسایی صادر کنیم. به همین‌ منظور از آن‌ ها درخواست کردیم مدارک‌ شان را ارائه دهند. 

 مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری سیرجان، ادامه داد: حسب دستور شهردار سیرجان، مکان خیابان غذا، مشخص و جانمایی شده است و بعد از شناسایی کامل اغذیه‌ فروشی های سیار این کار آغاز می‌ شود.

امیر الهیان با بیان اینکه تجهیز این خیابان با سازمان ساماندهی مشاغل است، تصریح کرد: فعلا در حال آماده‌ سازی زیرساخت های این خیابان هستیم و مجوزهای آن از شورای ترافیک برای رفع گره ترافیکی اخذ شده است. این مکان بایستی در محدوده‌ ای باشد که برای ساکنان آن منطقه خصوصا در شب مشکل و مزاحمت ایجاد نکند. 

وی تاکید کرد: اغذیه‌ فروشی های سیار سطح شهر که مدارک‌ شان را تحویل نداده‌ اند، برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده تا پایان مرداد ماه جهت مکاتبات اداری به سازمان ساماندهی مشاغل واقع در مجتمع خدمات شهر در بلوار زندگی‌ نیا مراجعه کنند.