تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از وارد آمدن خسارت به بیش از ۱۴ هزار هکتار باغات خرمای منطقه و خسارت ۸۰ درصدی نخلداران جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر احمد احمد پور که به همراه قائم مقام‌ صندوق بیمه کشاورزی و نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد از باغات نخل منطقه جنوب بازدید به عمل آورد، در این خصوص گفت: ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از ۲۹ هزار هکتار باغات نخل جنوب کرمان شامل بیمه می شود، که طوفان هر ساله به صورت مستقیم با ریزش و خشکیدگی به کشاورزان خسارت وارد می کند.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۴ هزار هکتار باغات خرمای منطقه آسیب جدی دیده که امسال خسارت ترشیدگی هم به صورت غیر مستقیم به آن اضافه شده است و خسارت ۸۰ درصدی را به محصول منطقه وارد کرده است، که توسط کارشناسان بیمه به تفکیک شهرستان و رقم در حال پایش و گزارش است و خسارت به نخلداران پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، با بیان اینکه تعهدات بیمه پایین است، تصریح کرد: طرح شاخص عملکرد، بهترین راه برای جبران خسارت به کشاورزان است و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت خسارت از سهم دولت را خواستار شد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور در حاشیه بازدید از نخیلات منطقه خاطر نشان کرد: خسارت امسال فاجعه بار بوده است و ما در خصوص پایین بودن تعهدات پایین صندوق بیمه طرح شاخص عملکرد را پیشنهاد دادیم، به صورتی که هر باغی متناسب با راندمان خود توسط کارشناسان بیمه ارزیابی و بیمه نسبت به عملکرد تولید به کشاورزان خسارت پرداخت خواهد کرد.

دکتر حسن نژاد در پایان با بیان اینکه سهم دولت توسط سازمان برنامه و بودجه هنوز پرداخت نگردیده تاکید کرد: پرداخت خسارت کشاورزان جنوب کرمان در اولویت خواهد بود.