خسارت ۸۰ درصدی به نخلداران جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از وارد آمدن خسارت به بیش از ۱۴ هزار هکتار باغات خرمای منطقه و خسارت ۸۰ درصدی نخلداران جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر احمد احمد پور که به همراه قائم مقام‌ صندوق بیمه کشاورزی و نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد از باغات نخل منطقه جنوب بازدید به عمل آورد، در این خصوص گفت: ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از ۲۹ هزار هکتار باغات نخل جنوب کرمان شامل بیمه می شود، که طوفان هر ساله به صورت مستقیم با ریزش و خشکیدگی به کشاورزان خسارت وارد می کند.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۴ هزار هکتار باغات خرمای منطقه آسیب جدی دیده که امسال خسارت ترشیدگی هم به صورت غیر مستقیم به آن اضافه شده است و خسارت ۸۰ درصدی را به محصول منطقه وارد کرده است، که توسط کارشناسان بیمه به تفکیک شهرستان و رقم در حال پایش و گزارش است و خسارت به نخلداران پرداخت خواهد شد.

خسارت ۸۰ درصدی به نخلداران جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، با بیان اینکه تعهدات بیمه پایین است، تصریح کرد: طرح شاخص عملکرد، بهترین راه برای جبران خسارت به کشاورزان است و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت خسارت از سهم دولت را خواستار شد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور در حاشیه بازدید از نخیلات منطقه خاطر نشان کرد: خسارت امسال فاجعه بار بوده است و ما در خصوص پایین بودن تعهدات پایین صندوق بیمه طرح شاخص عملکرد را پیشنهاد دادیم، به صورتی که هر باغی متناسب با راندمان خود توسط کارشناسان بیمه ارزیابی و بیمه نسبت به عملکرد تولید به کشاورزان خسارت پرداخت خواهد کرد.

خسارت ۸۰ درصدی به نخلداران جنوب کرمان

دکتر حسن نژاد در پایان با بیان اینکه سهم دولت توسط سازمان برنامه و بودجه هنوز پرداخت نگردیده تاکید کرد: پرداخت خسارت کشاورزان جنوب کرمان در اولویت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha