پایانه صادراتی شهرستان جیرفت آماده بهره برداری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در همایش هم اندیشی گلخانه داران جنوب استان کرمان که با حضورمشاور استاندار در جنوب کرمان، معاون غذا و دارو دانشگاه جیرفت، معاون توسعه بازرگانی و سایر مسئولین ذی ربط صورت پذیرفت؛ از آماده بهره برداری شدن پایانه صادراتی شهرستان جیرفت برای صادرات و واردات هرچه بهتر محصولات کشاورزی این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید برخوری در همایش هم اندیشی گلخانه داران جنوب استان کرمان، گفت: هر کشوری برای واردات محصولات کشاورزی تابع دستورالعمل‌ ها و شرایط خاص خود می باشد که باید برای  توسعه صادرات و ورود صحیح به بازار جهانی، همچنین حفظ شرایط و ماندگاری در آن، بر اساس استانداردها و ضوابط کشورهای هدف، برنامه ریزی و تولید نماییم.

وی با تاکید بر ضرورت استاندارد سازی، تولید محصولات سالم و با کیفیت، برندینگ و … از گلخانه داران منطقه جنوب کرمان درخواست کرد؛ ضمن ارتباط با کارشناسان و متخصصین جهادکشاورزی، بر اساس شیوه نامه و دستورالعمل ابلاغی نسبت به تولید محصولات گلخانه ای اقدام کنند تا در صادرات محصولات خود دچار مشکل نشوند.


 معاون توسعه بازرگانی سازمان هم ضمن اشاره به ضرورت ایجاد تشکل‌ های کشاورزی گفت: شکل‌ گیری تشکل‌ های قوی و توانمند در حوزه کشاورزی می‌ تواند به عنوان ابزاری در جهت سپردن امور مردم به خود آن‌ ها عمل نموده و فرصت لازم را برای بخش دولتی جهت پرداختن به وظایف اساسی و رسالت‌ های خود فراهم نماید.


عنایت سالاری تاکید کرد: چنانچه بخواهیم در حوزه کشاورزی در جنوب کرمان شاهد رونق و پیشرفت چشمگیر باشیم، باید به سمت ساماندهی تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی درقالب نهاد ها و تشکل های خصوصی کشاورزی حرکت نماییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha