فرمانده انتظامی استان کرمان، از کشف دو محموله تریاک جمعا به میزان ۷۵۰ کیلوگرم با رشادت های ماموران نیروی انتظامی در شرق و جنوب این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری، گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت سوداگران مرگ و حمل محموله‌ مواد مخدر از سیستان و بلوچستان به مقصد مرکز استان کرمان پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان بم قرار گرفت.


وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی در قالب چند تیم نسبت به پایش محور بم_ زاهدان اقدام کردند، که در بازرسی از خودروهای عبوری مشخص شد خودرو مدنظر قبل از ایست و بازرسی پلیس راه بم - زاهدان در حال دور زدن است که بعد از مشاهده ماموران قصد متواری شدن از صحنه را داشت.

مقام عالی انتظامی استان کرمان، خاطر نشان کرد: ماموران بلافاصله طی یک عملیات تعقیب و مراقبت با شلیک دقیق به لاستیک‌ های خودرو موفق شدند آن را متوقف کنند که در بازرسی از خودرو ۵۴۳ کیلوگرم تریاک کشف و در این زمینه ۲ نفر متهم دستگیر شدند.

سردار ناظری تصریح کرد: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس استان البرز و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های کهنوج و رودبار جنوب مقدار ۲۰۷ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک کشف و از انتقال آنها به مرکز کشور جلوگیری شد.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کهنوج و رودبار جنوب با هماهنگی قضایی به محورهای حوزه استحفاظی اعزام و با کنترل خودروهای عبوری به صورت نامحسوس، ابتدا خودرو پژو ۴۰۵ اسکورت که حامل یک زن و شوهر به همراه ۲ کودک خردسال بود را شناسایی و توقیف کردند و در ادامه ماموران خودرو پراید مورد نظر حمل مواد مخدر را شناسایی کردند و به راننده دستور ایست دادند که این فرد بدون توجه به حضور پلیس از محل متواری شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان، اظهار کرد: در ادامه در پی تعقیب و مراقبت ماموران، این خودرو در یکی از روستاها به صورت رها شده کشف و در بازرسی از آن ۲۰۷کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک کشف شد.