رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان از برگزاری مانور پدافند غیرعامل با محوریت مانور زلزله در دبیرستان شهید اسماعیل شهبا نجف شهر این شهرستان با همکاری جمعیت هلال احمر و ارگان های اورژانس، آتش نشانی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، بسیج و پلیس راهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید عرب قهستانی ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل و لزوم آموزش و آمادگی همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان در مواقع بحران و بلایای طبیعی، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته بین ادارات آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان، صبح چهارشنبه مورخ ۱۱ آبان ماه، مانور زلزله در دبیرستان دوره اول پسرانه شهید اسماعیل شهبا نجف شهر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این مانور ۵ تیم امداد و نجات و ۲۰ امدادگر حضور داشتند و سناریوی فرضی زلزله شامل پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ، اسکان اضطراری، حمایت روانی و اطفاء حریق توسط دانش آموزان انجام شد و دانش آموزان و مربیان قبل از مانور آموزش های لازم را توسط مربیان جمعیت هلال احمر سیرجان فرا گرفتند.

مجید عرب قهستانی در خاتمه خاطرنشان کرد: در این مانور علاوه بر آموزش و پرورش و هلال احمر، ارگان های مربوطه در امر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل؛ شامل: اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی، پلیس راهور و بسیج شرکت داشتند.

شایان ذکر است؛ این مانور علاوه بر دبیرستان شهید اسماعیل شهبا نجف شهر در دبیرستان دوره اول دخترانه مریم بخش زیدآباد شهرستان سیرجان نیز برگزار شد.

تصاویر: روابط عمومی جمعیت هلال احمر و دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان