برگزاری مانور پدافند غیرعامل زلزله در شهرستان سیرجان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان از برگزاری مانور پدافند غیرعامل با محوریت مانور زلزله در دبیرستان شهید اسماعیل شهبا نجف شهر این شهرستان با همکاری جمعیت هلال احمر و ارگان های اورژانس، آتش نشانی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، بسیج و پلیس راهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید عرب قهستانی ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل و لزوم آموزش و آمادگی همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان در مواقع بحران و بلایای طبیعی، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته بین ادارات آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان، صبح چهارشنبه مورخ ۱۱ آبان ماه، مانور زلزله در دبیرستان دوره اول پسرانه شهید اسماعیل شهبا نجف شهر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این مانور ۵ تیم امداد و نجات و ۲۰ امدادگر حضور داشتند و سناریوی فرضی زلزله شامل پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ، اسکان اضطراری، حمایت روانی و اطفاء حریق توسط دانش آموزان انجام شد و دانش آموزان و مربیان قبل از مانور آموزش های لازم را توسط مربیان جمعیت هلال احمر سیرجان فرا گرفتند.

مجید عرب قهستانی در خاتمه خاطرنشان کرد: در این مانور علاوه بر آموزش و پرورش و هلال احمر، ارگان های مربوطه در امر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل؛ شامل: اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی، پلیس راهور و بسیج شرکت داشتند.

شایان ذکر است؛ این مانور علاوه بر دبیرستان شهید اسماعیل شهبا نجف شهر در دبیرستان دوره اول دخترانه مریم بخش زیدآباد شهرستان سیرجان نیز برگزار شد.

تصاویر: روابط عمومی جمعیت هلال احمر و دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha