با جنگ جمعیت روبرو هستیم

معاون امور سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور، با بیان اینکه هم اکنون ما با موضوع جنگ جمعیت روبرو هستیم، گفت: از دیدگاه پدافند غیر عامل قانون جوانی جمعیت از حیث تهدید شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، دکتر علی محمد لطیفی در همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت به میزبانی استان زنجان با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که علاوه بر قرارگرفتن در معرض حوادث و تهدیدات طبیعی در معرض تهدیدات بسیار زیادی از جانب دشمنان است، افزود: این تهدیدات به خاطر ماهیت نظام و راهبرد کلان انقلاب که همانا دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالمین است.

وی با بیان اینکه مسئله دیده بانی از مهم‌ترین انتظارات این سازمان از دانشگاه‌های علوم پزشکی است، تاکید کرد: رصد و پایش تهدیدات و برنامه‌های هدفمند دشمنان می تواند از غافلگیر شدنمان بکاهد.

معاون امور سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور،
با اشاره به ورود پشه آئدس به کشور که یک مخاطره زیستی است، افزود: از سال ۱۳۹۹ وجود این نوع پشه در مناطق جنوبی و در این اواخر نیز در شمال ایران مشاهده شده است. اگر با مدیریت به موقع با آن مقابله نشود و در اثر زیاد شدن این حشره احتمال شیوع بیماری نیز بالا رود در این صورت هزینه‌های مقابله و درمان بسیار سرسام آور می‌شود.

لطیفی مصون سازی زیر ساخت‌ها را در بحث پدافند حیاتی و حساس قلمداد کرد و افزود: این مراکز حساس قبلاً عمدتاً متمرکز در پایتخت بود. اما در حال حاضر زیرساخت‌های‌حیاتی و حساس در سایر استان‌ها در مقابل تهدیدات طبیعی و هم عامدانه وجود دارد و باید به گونه‌ای عمل کنند که شاهد کاهش آسیب‌ها در همه‌ی زمینه‌ها باشیم.

وی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیر عامل موضوع بسیار مهمی است و باید با جدیت و حساسیت و درک و فهم مسئولین پیش رود، گفت: اگر چنانچه مدیران ارشد کشور اهمیت پدافند غیر عامل را درک کنند بسیار می تواند کمک کننده باشد ولی آنچنان که باید و شاید اعمال نشود، کشور در معرض تهدیداتی قرار می گیرد که برخی از آن‌ها غیر قابل جبران است.

این مسئول با اشاره به برنامه ریزی دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد نا امنی و اغتشاش در کشور نسبت به شلوغی‌های سال گذشته تصریح کرد: علیرغم برنامه ریزی گسترده و حتی اقدامات مسلحانه علیه امنیت کشور، امسال شاهد بودیم که با هوشیاری نیروهای امنیتی کشور بسیاری از آن‌ها خنثی شد و دشمن نتوانست به هیچکدام از اهداف خود دست یابد که همه آن‌ها نتیجه همین اقدامات پدافندی است.

لطیفی با بیان اینکه هم اکنون ما با موضوع جنگ جمعیت روبرو هستیم که به صورت خیلی هدفمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شده هست، اظهار کرد: از دیدگاه پدافند غیر عامل قانون جوانی جمعیت از حیث تهدید شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود تا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با انجام پژوهش و تحقیق به صورت علمی به این موضوع بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ۱۴۰۲، در سازمان پدافند غیرعامل سعی شده است تا با رویکرد دانش‌بنیان یک اشراف موضوعی و تحلیل کلی راجع به این موضوع تعیین شود تا پس از تجزیه و تحلیل یکسری پژوهش‌هایی در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور، با اشاره به اینکه پروژه‌هایی برای ۳۱ استان تکلیف و به تصویب رسیده است، افزود: بررسی و تحلیل وضعیت باروری و ناباروری خاص هر استان و شناسایی عوامل مداخله گر از این پروژه ها است تا مشخص شود آیا ۳۱ استان وضعیت مشابهی با هم دارند یا نه؟

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha