معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، گفت: فاز اول عملیات نورپردازی ارگ تاریخی بم با اعتباری معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی شفیعی اظهار کرد: در فاز اول نورپردازی این مجموعه تاریخی؛ نورپردازی مکان های بازار، خانه سیستانی، خانه میراکبر، مسجد پیامبر(ص) و بخشی از حصار دوم ارگ تاریخی بم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای طراحی و اجرای فاز اول عملیات نورپردازی ارگ تاریخی بم در نظر گرفته شده بود، افزود: همچنین پیش‌ بینی‌ های لازم برای تامین اعتبار فاز دوم این طرح نیز انجام شده است.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان بیان کرد: مطالعات نورپردازی تمامی بخش‌ های ارگ تاریخی انجام شده و با تامین اعتبار دوباره فاز دوم این طرح آغاز می‌ شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با نورپردازی ارگ تاریخی بم علاوه بر روزها، شب‌ ها نیز شاهد شکوه و عظمت این اثر تاریخی باشیم.

ارگ تاریخی بم بزرگترین سازه خشتی در جهان است که محل آن در شهر بم در استان کرمان قرار دارد و در تاریخ ۱۷ تیر ماه سال ۱۳۸۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان