اتمام فاز اول عملیات نورپردازی ارگ تاریخی بم

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، گفت: فاز اول عملیات نورپردازی ارگ تاریخی بم با اعتباری معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی شفیعی اظهار کرد: در فاز اول نورپردازی این مجموعه تاریخی؛ نورپردازی مکان های بازار، خانه سیستانی، خانه میراکبر، مسجد پیامبر(ص) و بخشی از حصار دوم ارگ تاریخی بم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای طراحی و اجرای فاز اول عملیات نورپردازی ارگ تاریخی بم در نظر گرفته شده بود، افزود: همچنین پیش‌ بینی‌ های لازم برای تامین اعتبار فاز دوم این طرح نیز انجام شده است.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان بیان کرد: مطالعات نورپردازی تمامی بخش‌ های ارگ تاریخی انجام شده و با تامین اعتبار دوباره فاز دوم این طرح آغاز می‌ شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با نورپردازی ارگ تاریخی بم علاوه بر روزها، شب‌ ها نیز شاهد شکوه و عظمت این اثر تاریخی باشیم.

ارگ تاریخی بم بزرگترین سازه خشتی در جهان است که محل آن در شهر بم در استان کرمان قرار دارد و در تاریخ ۱۷ تیر ماه سال ۱۳۸۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha