درخشش باغ شاهزاده ماهان در شب های کویر

فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ماهان با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان به بهره‌ برداری رسید، تا این اثر ثبت جهانی در دل کویر درخشش بیشتری داشته و پذیرای مسافرین نوروزی باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان در آئین افتتاحیه فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ماهان، گفت: طرح نورپردازی باغ شاهزاده با کیفیت خوبی انجام شده است و زیبایی‌ ها و جذابیت‌ های این باغ را بیشتر نمایان می‌ کند و از هموطنان دعوت می‌ کنیم؛ تا در ایام نوروز در سفر به کرمان از این باغ تاریخی دیدن کنند.

محمد مهدی فداکار با بیان اینکه این استان ظرفیت‌ های تاریخی و مذهبی و طبیعی بسیاری در خود دارد، افزود: میهمانان نوروزی از جاذبه‌ های گردشگری مذهبی مانند ارگ بم، باغ شاهزاده، مزار شهید سلیمانی، مجموعه بازار کرمان و سایر جاذبه‌ ها در شهرستان‌ های کرمان بازدید کنند.

ویاو با بیان اینکه کرمان ۸ اثر ثبت جهانی و ۸۰۰ اثر ملی دارد، عنوان کرد: بخش‌ های مختلف آمادگی کامل برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در سفر به استان دارد.

۴۵ میلیارد ریال برای اجرای فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ماهان هزینه شده است

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، گفت: برای اجرای فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ماهان ۴۵ میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است؛ که ۷۰ درصد این پروژه در این فاز بهره‌ برداری شد.

فریدون فعالی، افزود: برای انجام فاز دوم این طرح زیرساخت‌ های لازم اجرا شده و ۳ میلیارد تومان اعتبار برای انجام آن پیش‌ بینی شده است؛ که هم اینک در حال اجراست و زودی به بهره‌ برداری می‌ رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ماهان؛ تعداد ۸۰۰ لامپ نصب شده، ۲هزار متر کانال و ۴ هزار و ۵۰۰ متر هم کابل‌کشی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha