افتتاح طرح برق رسانی خط انتقال ۴۰۰ کیلو ولت جیرفت به ارگ بم

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ ای استان کرمان، گفت: طرح خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت از پست جیرفت به پست ۴۰۰ کیلو ولت ارگ بم به طول ۹۰ کیلومتر که از مسیر صعب‌ العبور کوه‌ های جبالبارز عبور کرده به اتمام رسید و برق‌ دار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمیدرضا حبیبی، در خصوص ضرورت احداث این پروژه، اظهار داشت: بعد از مطالعات اولیه و بررسی‌ های لازم توسط دفتر فنی و برآورد بار در مناطق جنوب و شرق استان و نیاز این مناطق به وجود شبکه پایدار، لزوم احداث خط انتقال در سطح ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت از کهنوج به جیرفت و سپس به ارگ بم ضروری گردید.

وی افزود: پس از تصویب و موافقت شرکت توانیر این پروژه در دو فاز عملیات اجرایی آن در سال ۹۳ آغاز گردید و فاز اول آن یعنی از نیروگاه شوباد کهنوج به پست ۴۰۰ کیلوولت جیرفت به طول ۸۹ کیلومتر انجام شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کرمان، تصریح کرد: فاز دوم این پروژه که از پست جیرفت به پست ارگ بم است و به دلیل آنکه از مسیرهای سخت و صعب‌ العبور کوه‌ های جبالبارز عبور می‌ کرد، از لحاظ اجرایی پروژه‌ ای بسیار سنگین بود، که سرانجام افتتاح و برق‌ دار شد.

حبیبی بیان کرد: با به مدار آمدن این خط رینگ ۴۰۰ کیلوولت جنوب شرق تکمیل گردید و موجبات پایداری و افزایش ضریب اطمینان شبکه و تامین برق پایدار در منطقه جیرفت، بم و زاهدان فراهم شد.

وی، از این طرح به عنوان یک زیرساخت مهم برای تامین برق پایدار جهت صنایع و معادن و همچنین بخش کشاورزی در سال‌ های آتی یاد و خاطرنشان کرد: ارزش این پروژه در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha