قطعی برق سه شهر جنوب کرمان در پی حادثه خطوط ارتباطی برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کرمان، گفت: بدلیل وقوع طوفان شدید همراه با رگبار در برخی مناطق جنوب استان موجب حادثه در خطوط ارتباطی دو مداره پست های ۲۳۰ کیلوولت کهنوج به هلیل و هم چنین خط نیروگاه شوباد به پست هلیل و خط ۲۳۰ کیلوولت هلیل به پست گل مورتی در سیستان و بلوچستان شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس میر حبیبی، گفت: عصر امروز دوشنبه ۱۶ مرداد بدلیل وقوع طوفان شدید همراه با رگبار در برخی مناطق جنوب استان موجب حادثه در خطوط ارتباطی دو مداره پست های ۲۳۰ کیلوولت کهنوج به هلیل و هم چنین خط نیروگاه شوباد به پست هلیل و خط ۲۳۰ کیلوولت هلیل به پست گل مورتی در سیستان و بلوچستان شده است.

وی افزود: در جریان این حادثه تعداد ۹ دکل ۲۳۰ کیلوولت و تعدادی پایه های خطوط ۶۳ کیلوولت اسیب دیده که موجب خاموشی به میزان ۱۲۰ مگاوات در مناطق زهکلوت، سرتک، هلیل، جازموریان و سرخ قلعه شدکه با اقدامات اولیه ۷۰ مگاوات خاموشی بر طرف ولی به میزان ۵۰ مگاوات خاموشی کماکان در منطقه وجود دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کرمان، گفت: در حال حاضر ۶ تیم تعمیراتی و عملیاتی در مناطق حادثه دیده در حال فعالیت و رفع اسیب ها میباشند و با هماهنگی های بعمل آمده بزودی گروهای دیگری نیز اضافه میشوند تا عملیات رفع بحران سرعت بیشتری بگیرد.

مهندس میرحبیبی تصریح کرد: بعد از هماهنگ های لازم در اتاق بحران مرکز دیسپاچینگ جنوب شرق بلافاصله به همراه مدیر امور انتقال و کارشناسان ذیر ربط معاونت بهره برداری عازم منطقه شده تا از نزدیک امور را نظارت و کنترل نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر تیم فنی و مهندسی بحران شرکت اولین امکان برقدار شدن پست ۲۳۰ کیلوولت جازموریان و سپس پست زهکلوت و در ادامه سرتک - سرخ قلعه و هلیل می باشد.

مدیر امور برق شهرستان قلعه گنج نیز، گفت: بر اثر سقوط دو پایه برق فشار قوی منطقه ی قادرآباد رودبارجنوب برق شهرستان رودبارجنوب و مناطقی از قلعه گنج تا اطلاع ثانوی قطع هست.

مهندس یحیی هادی زاده، افزود: بر اثر طوفان شدید عصر امروز در جنوب کرمان دو پایه یرپست فوق توزیع خط ۲۳۰ پست هلیل در منطقه ی قادر آباد شهرستان رودبارجنوب سقوط کرده و باتوجه به اینکه برق منطقه ی سرخ قلعه و سرتک و پست فوق توزیع سرتک از این پست تامین می شود لذا این مناطق دچار قطعی برق هستند.

مدیر امور برق قلعه گنج تصریح کرد: همکاران محترم اداره برق در تلاش هستند از طرف منوجان برق این مناطق را وصل نمایند و با توجه به شرایط آب و هوایی و تاریکی شب کار در حال انجام هست اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

یحیی زاده خاطرنشان ساخت: مناطق سرتک تا روستای بندچاه رضا و تاریکماه تا دهستان سرخ قلعه برق ندارند و مشکل از برق فوق توزیع می باشد، همچنین برق شهرستان های جازموریان و رودبارجنوب قطع می باشد.

شایان ذکر است؛ بر اساس تصمیمات گرفته شده ستاد بحران قابل توجه شهروندان قلعه گنجی که بچه خردسال یا بیماران قلبی در خانواده دارند، جهت جلوگیری از گرما زدگی می توانند با توجه به اینکه زمان وصل شدن برق طولانی خواهد شد، می توانند تا زمان وصل شدن برق در محل مسجد جامع مرکز شهر قلعه گنج اقامت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha