اجرای طرح دیجیتال سازی ۱۰ موزه در استان کرمان

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، با اشاره به ۲۸ اردیبهشت، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌ فرهنگی، گفت: طرح دیجیتال سازی ۱۰ موزه این استان در این هفته اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به ۲۸ اردیبهشت، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌ فرهنگی، گفت: طرح دیجیتال سازی ۱۰ موزه این استان در این هفته اجرا خواهد شد.

وی در ادامه به افتتاح موزه سنگ‌ های قیمتی در کرمان و ارائه‌ طرح اجرایی ساخت موزه منطقه‌ ای جیرفت نیز اشاره و اظهار کرد: ارتقای بخش دوره اسلامی موزه استان‌ شناسی و رونمایی از بخش کویر لوت موزه استان‌ شناسی کرمان، اجرای موسیقی سنتی زنده و همچنین موسیقی آکاپلا با موضوعات مرتبط در موزه‌ های استان کرمان، از برنامه‌ های پیش‌ بینی شده برای هفته میراث‌ فرهنگی است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش ملی پایگاه جهانی ارگ بم، افزود: به مناسبت هفته میراث‌ فرهنگی، این همایش با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان بم برگزار می‌ شود.

فعالی، بیان کرد: برگزاری مراسم اهدای توپ‌ های تاریخی یافت‌ شده در مرمت‌ های قلعه منوجان به موزه ارتش و رژه نمادین در کنار حصار قدیم شهر کرمان، تجلیل از پیشکسوتان و اساتید برجسته حوزه میراث‌ فرهنگی و بزرگداشت روز ایران‌ شناسی را برای این هفته پیش‌ بینی کرده‌ ایم.

وی از انعقاد چندین تفاهم نامه با دانشگاه باهنر کرمان، دانشگاه رفسنجان، شهرداری، شورای شهر، مسکن و شهرسازی، پارک علم و فناوری و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و تصریح کرد: این تفاهم نامه‌ ها به ترتیب در راستای اجرای طرح‌ های پژوهشی مشترک، نشست‌ های تخصصی در خصوص بافت تاریخی، ارائه طرح‌ های دانش‌ بنیان و فناورانه و اجرای همکاری‌ های مشترک منعقد می‌ شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، بیان کرد: آیین پاک‌ سازی بناهای تاریخی در شهر کرمان و سایر شهرستان‌ های استان توسط انجمن‌ های دوستدار میراث‌ فرهنگی، برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع موزه‌ ها و بناهای تاریخی استان کرمان، حضور کارشناسان میراث‌ فرهنگی در محلات و بافت‌ های تاریخی شهر کرمان و برگزاری نشست‌ های مشترک هم‌ اندیشی و آموزشی با حضور ساکنان محلات از دیگر برنامه‌ های این هفته است.

فعالی، ابراز کرد: نشست با مسئولان و فعالان حوزه بافت‌ های تاریخی روستایی، بخشداران و دهیاران و شوراها، همراه با ارائه گزارش از نمونه‌ های موفق احیای بافت‌ های روستایی و تقدیر از فعالان این حوزه را در هفته میراث‌ فرهنگی خواهیم داشت.

وی از برپایی نمایشگاه عکس مرمت بناهای تاریخی در کاروانسرای وکیل(هتل کاروانیکا) خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع قنات‌ های استان کرمان در ماهان با همکاری پایگاه جهانی قنات گوهرریز جوپار و برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع ثبت آثار ملموس و ناملموس با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ ها را نیز در برنامه های این هفته گنجانده ایم.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha