استاندار کرمان گفت: از محل یک درصد فروش معادن که ارتباطی به اعتبارات دولت ندارد و اعتبار آن برای استان است، تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن دریافت شده و مابقی در خزانه نگه داشته شده که پیگیر بازگشت آن از خزانه هستیم. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، محمد مهدی فداکار در نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار کرمان و معاونان استاندار، این نشست‌ ها را در راستای هم افزایی برای خدمت‌ رسانی‌ در استان و شهرستان‌ ها مغتنم دانست.

وی خصوص اعتبارات سفر ریاست جمهوری که مورد سوال همه نمایندگان استان بود، توضیح داد: بخشی از تسهیلات مطرح شده در سفر ریاست جمهوری به استان وارد شده و پیگیر اعتبارات سفر برای استان هستیم.

استاندار کرمان، بیان کرد: در ارتباط با حقوق معادن در دو حوزه با سازمان مدیریت کار داریم، یک بحث آن تبصره ۶ ماده ۱۴ است که قرار بود به نسبت حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان واریزی از سوی استان، برگشت به استان انجام شود که متاسفانه انجام نشده و پیگیر آن هستیم.

فداکار ادامه داد: از محل یک درصد فروش معادن که ارتباطی به اعتبارات دولت ندارد و اعتبار آن برای استان است و سقف مشخص شده‌ ای هم دارد، تا الان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن دریافت شده و مابقی در خزانه نگه داشته شده، که پیگیر بازگشت آن از خزانه هستیم.

وی در مورد طرح های آبرسانی استان کرمان گفت: طرح آبرسانی ۴ شهر شرقی استان از سد نساء انجام شده، خط لوله به اتمام رسیده و کار آماده افتتاح است.

استاندار کرمان تصریح کرد: همچنین برای تامین آب شهرهای جیرفت و عنبرآباد، خط انتقال آب آغاز شده است و برای کرمان و رفسنجان از خط انتقال آب صنعت نیز انجام می‌ گیرد.

فداکار در ارتباط با کمبود سوخت و گاز در استان گفت: در استان سیستان و بلوچستان فقط کارت‌ های سوخت بومی قابل استفاده هستند و کارت‌ های دیگر نمی‌ توانند سوخت بگیرند و لذا مشکلات ناشی از آن به استان کرمان منتقل شده و گرفتاری ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در مورد گاز نیز طرحی از سوی وزارت نفت در دست اجراست که جلوی قاچاق گرفته می‌ شود.

استاندار کرمان، حذف ارز ترجیحی را کار بزرگی دانست و ابراز داشت: ایرادات طرح باید رفع شود، اما مزیت‌ های اجرای آن زیاد بوده است.

فداکار عنوان کرد: ملاقات با سرمایه‌ گذاران همیشه برقرار است و از آنها حمایت می‌ کنیم و پیگیر کارهایشان هستیم، تا به نتیجه برسد.

وی؛ تشکیل جلسات مداوم پنجره واحد سرمایه‌ گذاری را با اهمیت شمرد و خاطرنشان کرد: برای حل مشکل مجوز واحدهای صنعتی و اقتصادی بهتر است، دستگاه‌ های محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و آب منطقه‌ ای با پیگیری معاون عمرانی کار انجام شود.

شایان ذکر است؛ در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با دکتر فداکار استاندار کرمان، مشکلات و مسائل مهم و قابل توجه حوزه‌ های انتخابیه مجلس شورای اسلامی به ویژه رونق سرمایه‌ گذاری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مشکلات و مسائل مهم شهرستان‌ ها هم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح و در خصوص پیگیری آنها بحث و گفتگو شد.

از مهمترین مسائل مورد اشاره نمایندگان ایجاد زیرساخت برای رونق سرمایه‌گذاری، فعال‌ سازی معادن و ایجاد اشتغال بود.

استانداری کرمان