پیگیر بازگشت درصد فروش معادن از خزانه به استان کرمان هستیم

استاندار کرمان گفت: از محل یک درصد فروش معادن که ارتباطی به اعتبارات دولت ندارد و اعتبار آن برای استان است، تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن دریافت شده و مابقی در خزانه نگه داشته شده که پیگیر بازگشت آن از خزانه هستیم. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، محمد مهدی فداکار در نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار کرمان و معاونان استاندار، این نشست‌ ها را در راستای هم افزایی برای خدمت‌ رسانی‌ در استان و شهرستان‌ ها مغتنم دانست.

وی خصوص اعتبارات سفر ریاست جمهوری که مورد سوال همه نمایندگان استان بود، توضیح داد: بخشی از تسهیلات مطرح شده در سفر ریاست جمهوری به استان وارد شده و پیگیر اعتبارات سفر برای استان هستیم.

استاندار کرمان، بیان کرد: در ارتباط با حقوق معادن در دو حوزه با سازمان مدیریت کار داریم، یک بحث آن تبصره ۶ ماده ۱۴ است که قرار بود به نسبت حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان واریزی از سوی استان، برگشت به استان انجام شود که متاسفانه انجام نشده و پیگیر آن هستیم.

فداکار ادامه داد: از محل یک درصد فروش معادن که ارتباطی به اعتبارات دولت ندارد و اعتبار آن برای استان است و سقف مشخص شده‌ ای هم دارد، تا الان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن دریافت شده و مابقی در خزانه نگه داشته شده، که پیگیر بازگشت آن از خزانه هستیم.

وی در مورد طرح های آبرسانی استان کرمان گفت: طرح آبرسانی ۴ شهر شرقی استان از سد نساء انجام شده، خط لوله به اتمام رسیده و کار آماده افتتاح است.

استاندار کرمان تصریح کرد: همچنین برای تامین آب شهرهای جیرفت و عنبرآباد، خط انتقال آب آغاز شده است و برای کرمان و رفسنجان از خط انتقال آب صنعت نیز انجام می‌ گیرد.

فداکار در ارتباط با کمبود سوخت و گاز در استان گفت: در استان سیستان و بلوچستان فقط کارت‌ های سوخت بومی قابل استفاده هستند و کارت‌ های دیگر نمی‌ توانند سوخت بگیرند و لذا مشکلات ناشی از آن به استان کرمان منتقل شده و گرفتاری ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در مورد گاز نیز طرحی از سوی وزارت نفت در دست اجراست که جلوی قاچاق گرفته می‌ شود.

استاندار کرمان، حذف ارز ترجیحی را کار بزرگی دانست و ابراز داشت: ایرادات طرح باید رفع شود، اما مزیت‌ های اجرای آن زیاد بوده است.

فداکار عنوان کرد: ملاقات با سرمایه‌ گذاران همیشه برقرار است و از آنها حمایت می‌ کنیم و پیگیر کارهایشان هستیم، تا به نتیجه برسد.

وی؛ تشکیل جلسات مداوم پنجره واحد سرمایه‌ گذاری را با اهمیت شمرد و خاطرنشان کرد: برای حل مشکل مجوز واحدهای صنعتی و اقتصادی بهتر است، دستگاه‌ های محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و آب منطقه‌ ای با پیگیری معاون عمرانی کار انجام شود.

شایان ذکر است؛ در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با دکتر فداکار استاندار کرمان، مشکلات و مسائل مهم و قابل توجه حوزه‌ های انتخابیه مجلس شورای اسلامی به ویژه رونق سرمایه‌ گذاری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مشکلات و مسائل مهم شهرستان‌ ها هم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح و در خصوص پیگیری آنها بحث و گفتگو شد.

از مهمترین مسائل مورد اشاره نمایندگان ایجاد زیرساخت برای رونق سرمایه‌گذاری، فعال‌ سازی معادن و ایجاد اشتغال بود.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد۰۹۱۳۳۴۸۹۹۷۳ IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    باسلام جناب استاندار عزیز لطفا از همون پول ماده ۱۴معادن بزرگواری بفرمایید حق روستای سرگز بخش اسفندقه جیرفت راهم بگیرید و پرداخت کنید فاصله روستا تا معادن اهن ومس و منگنز کمتراز یک کیلومتر است. روستا هیچ ندارد. هیچ بودجه ای نه معتبری نه فضای سبزی نه پارکی نه وسیله بازی برای کودکان. معادن میخورن و میبرن. ماهم خاک و سروصدا میخوریم مسولین شهر بلخ هم صبحانه اعیانی بابا میوه های ملیونی معلومه کسی دنبال گرفتن حق روستا نیست تازه دکل اینترنت که قراربود درروستا نصب بشه با رانت وباج تقدیم معدن اهن کردند مردم هیچ اهمیتی ندارند استاندار عزیز، دل برادر. سلیمانی شورای سرگز 09133489973